گیمینگ گست چرا بازی کلش آف کلنز در میان بازی های اندروید بسیار محبوب است؟ - گیمینگ گست

چه شما جزو گیمرهای حرفه ای پلتفرم موبایل باشید یا جزو کسانی که علاقه ای به بازی های موبایلی ندارند، احتمالا نام بازی پرطرفدار و محبوب کلش آف کلنز را شنیده اید. اما تا به حال به این فکر کرده اید که چرا این بازی تا این حد محبوب است و این که چرا همه از این بازی صحبت می کنند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی این بازی محبوب و علت محبوبیت آن میان گیمرهای اندروید بپردازیم.

کلش آف کلنز (Clash of Clans) – که در ایران به اختصار کلش نامیده میشود – از محبوب ترین بازی های سبک استراتژیک است که در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی قدرتمند SUPERCELL به بازار عرضه شد. کلش آف کلنز بعد از گذشت هفت سال تا به امروز طرفداران خود را دارد. بازیکنان در کلش آف کلنز رئیس یک دهکده هستند. کلش آف کلنز قسمت های مختلفی دارد که بخش اصلی آن پیوستن شما به یک قبیله یا Clan و مبارزه با قبایل دیگر است. یکی دیگر از بخش های بازی کلش آف کلنز به دست آوردن هدف های مشخص شده در بازی و کسب جوایز برای پیشرفت قبیله است.

کمپانی سازنده و میزان محبوبیت

این بازی توسط شرکت سوپرسل که به طور مخصوص یک توسعه دهنده ی بازی های پلتفرم موبایل است و مقر اصلی آن در کشور فنلاند می باشد ساخته شده است. با نگاهی به بازی های ساخته شده توسط این تیم در می یابیم که تمام ساخته های این شرکت دارای محبوبیت گسترده ای بین گیمرهای پلتفرم موبایل و مخصوصا سیستم عامل اندروید بوده اند. این شرکت از ابتدای بنیان گذاری خود در سال ۲۰۱۱ تا به حال ۵ بازی رایگان را به صورت جهانی عرضه و در اختیار عموم قرار داده است.

از همان ابتدای کار و دو بازی اول ساخته شده توسط این شرکت توانستند به موفقیت های فوق العاده ای دست پیدا کنند، به طوریکه همان دو بازی ابتدایی تولیدی این شرکت به نام های هی دی و کلش آف کلنز تا پایان سال ۲۰۱۳ توانستند روزانه درآمد ۲۲٫۴ میلیون دلاری برای این شرکت داشته باشند که این مقدار از فروش به خودی خود نشان دهنده ی میزان محبوبیت این بازی ها است.

همچنین با استفاده از جم کلش اف کلنز شما می توانید به دست آورد های بی نظیری در این بازی دسترسی داشته باشید که هرکدام از آن ها مزایا و ویژگی های خاصی را در بازی برای شما به ارمغان خواهند آورد که در ادامه اطلاعات کامل تری را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی اجمالی بازی کلش آف کلنز

بازی کلش آف کلنز (Clash of clans) یا جنگ قبایل یک بازی آنلاین چند نفره در سبک استراتژی است و تا کنون بر روی پلتفرم موبایل و برای سیستم عامل های اندروید و IOS روانه استورهای این پلتفرم گردیده است. شیوه و سبک بازی به این صورت است که در ابتدا شما یک زمین کوچک را در اختیار می گیرید و بناهای مختلفی در این زمین بنا کرده و آن را بسته به میزان امتیازات و سطح و Level بازی خود و امکاناتی که در اختیار دارید برای حمله به زمین های دیگر و دفاع از خود در مقابل دشمنان آماده می کنید و دائما با کسب امتیازات مختلف سعی در گسترش آن خواهید داشت.

پس از آماده سازی زمین و ساخت قبیله و گسترش دهکده خود و در اختیار گرفتن نیروهای جنگنده با دوستان خود به صورت یک تیم شده و به جنگ با قبایل (clans) دیگر می پردازید. در این راه شما می توانید به گروه های دیگر حمله کرده، انواع امتیاز ها را جمع کنید همچنین به دوستان خود کمک کنید تا با یکدیگر هم سطح شده و در مقابل دشمن به خوبی دوام بیاورید. بنای اصلی بازی بر اساس چهار عنصری است که می توانید در بازی داشته باشید و یا با انجام مراحل و حملات مختلف آن ها را کسب کنید:

  1. طلا یا همان Gold : این عنصر که به عنوان ماده ای ارزشمند در این بازی محسوب می شود را به وسیله ی حمله به دیگر قبایل می توانید به دست آوردید. از این عنصر بیشتر برای ساخت و ارتقای دیوارها و تالار شهر استفاده می‌شود.
  2. اکسیر یا همان Elixir : ماده ای است که برای ساخت یا ارتقا سرباز ها بسیار حیاتی است. در ابتدای بازی دو عدد از دستگاه های سازنده اکسیر را در اختیار دارید و با پیشرفت در بازی می توانید این دستگاه ها را ارتقا داده و سرعت تولید اکسیر را بیشتر کنید.
  3. اکسیر سیاه یا همان Dark Elixir : اکسیری است که بعد از طی مراحل و بالا رفتن سطح بازی شما تا سطح ۷ می توانید آن را تولید کنید و در ساخت ارتش سیاه از آن استفاده کنید.
  4. الماس یا همان Gem : و اما مهمترین عنصر بازی که به آن الماس یا جم می گویند. این عنصر فواید بسیاری از جمله تسریع در روند بازی، تسریع در ارتقا سربازان و ساختمان ها، افزودن بر سپر های دفاعی دهکده بازی، تسریع در دریافت طلسم ها و… دارد.

علت محبوبیت بازی کلش آف کلنز

این بازی پس از انتشار به خصوص در کشور عزیزمان به طور ناگهانی با خیل عظیمی از علاقه مندان مواجه شد. به طوریکه در هر محلی مانند مترو، اتوبوس، محل کار، مهمانی های خانوادگی و… همواره کسی را در حالی که گوشی هوشمند خود را به دست گرفته و مشغول بازی و حمله به قبایل دیگر بازی و اصطلاحا Attack زدن است می دیدیم. دلایل موفقیت این بازی استراتژیک بسیار زیادند ولی از دلایل موفقیت این بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیم پلی

گیم پلی بسیار ساده، روان و قابل فهم این بازی به نوعی طراحی شده است که مخصوص گروه سنی خاصی نباشد و کافی است به اطراف خود نگاه کنید، از کودک چند ساله تا افراد مسن فامیل و یا همکاران همگی مشغول استفاده از این بازی هستند. تمامی المان های بازی مانند ساختمان ها و دیگر موارد به نحوی طراحی شده اند که به صورت کامل با نقشی که در بازی دارند همخوانی داشته باشند. همچنین این بازی از طراحی گرافیکی بسیار ساده و صدا گذاری بسیار جذابی بهره می برد.

قابلیت بازی آنلاین

دلیل اصلی محبوبیت این بازی این است که امکان بازی کردن با دوستان و یا هر گیمر دیگری در هر جای دنیا که این بازی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده است را برای شما فراهم می آورد. این کار به شدت بر اعتیاد آور بودن این بازی و محبوبیت آن افزوده است.

آنلاین بودن این بازی باعث شده است که بازی کلش آف کلنز، ذاتی اجتماعی پیدا کند و همین امر کمک بسیار زیادی به گسترش آن در جوامع مختلف و بین گروه های سنی مختلف کرده است. همانطور که به گفته بسیاری از کارشناسان اگر این بازی با تمام قابلیت هایی که اکنون دارد به صورت آفلاین عرضه می شد، هیچ گاه به موفقیت هایی که اکنون کسب کرده است، دست پیدا نمی کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 359 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 23 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.