گیمینگ گست عملکرد بالای ماسک‌های جراحی - گیمینگ گست

به گزارش «سایت عروس بروز» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری فرانسه، بر اساس یک مطالعه تطبیقی ۱۴ نوع ماسک مشخص شد ماسک‌های جراحی از انتشار بیش از ۹۰ درصد قطرات در هنگام صحبت کردن جلوگیری می‌کنند و نتایج نشان داد، روسری و شال گردن کمترین کارآیی را دارند.

برای این پژوهش که نتایج آن را هفتم اوت ساینس ادونسز (Science Advances) منتشر کرد، محققان دانشگاه آمریکایی دوک، شرکت کنندگان زیادی را در یک اتاق تاریک به طرف یک پرتو لیزر به صحبت واداشتند و از صحنه فیلمبرداری کردند، شرکت کنندگان عبارت‌های ”مردم سالم بمانید“ و ”از خودتان مراقبت کنید“ را تکرار می‌کردند. تعداد قطراتی که از پرتو عبور می‌کرد با یک رایانه تجزیه و تحلیل می‌شد.

تعجبی نداشت که ماسک‌های کارکنان بیمارستانی موسوم به ان ۹۵ بر اساس معیار‌های آمریکا (معادل اف اف پی ۲ در اروپا) بیشترین کارآیی را داشتند و از انتشار بیش از ۹۹/۹ درصد قطرات در مقایسه با شخصی که هنگام صحبت کردن ماسک نداشت، جلوگیری می‌کردند.

بعد از ماسک ان ۹۵، ماسک‌های پزشکی سه لایه قرار داشت که از انتشار بیش از ۹۰ درصد قطرات جلوگیری می‌کردند و درست بعد از ماسک‌های پروپیلن و کتان-پروپیلن قرار می‌گرفت. ماسک‌های ساخته شده در منزل از جنس کتان نیز بر اساس تعداد لایه‌ها و تاخوردگی‌ها از انتشار ۷۰ تا ۹۰ درصد قطرات جلوگیری می‌کردند. ماسک‌های درست شده از روسری از انتشار ۵۰ درصد قطرات جلوگیری می‌کردند.

بدترین ماسک از این ۱۴ نوع ماسک که بررسی شد، شال گردن‌های پشمی بود. این نوع پارچه باعث می‌شد تعداد قطرات خارج شده افزایش یابد که احتمالا به این علت بود که این پارچه قطرات درشت را به قطرات کوچک تقسیم می‌کرد؛ و سرانجام، ماسک‌های پزشکی حرفه‌ای ان ۹۵ دارای سوپاپ گرد بسیار بدتر از ماسک‌های ان ۹۵ بدون سوپاپ و شبیه به ماسک‌های کتان بود، زیرا سوپاپ به طور دقیق کمک می‌کند هوای بازدم تخلیه شود، این ماسک‌ها به عنوان ماسک‌های ”تنفسی“ فروخته می‌شوند,، اما مقامات و کارشناسان آن‌ها را توصیه نمی‌کنند,، زیرا اگر چه آن‌ها از اشخاص استفاده کننده محافظت می‌کنند، اما به سادگی هوای آلوده بازدم شخص را منتشر می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 28 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.