گیمینگ گست چطور بازی ساز شویم ؟ - گیمینگ گست

امروزه صنعت بازی های ویدیویی یکی از پرسود ترین صنعت های موجود محسوب می شود و روزانه میلیون ها دلار در این صنعت جابه جا می شود ، به همین ترتیب بسیاری از افراد به دنبال تبدیل شدن به بازی ساز هستند و یا تعداد بسیاری هم به علت علاقه ایی که به این دنیای سرگرمی دارند ، به دنبال بازی ساز شدن هستند تا بتوانند ایده های خود را عملی کرده و از آن ها درآمد داشته باشند. در ادامه این مطلب به راهکارهای مختلف برای بازی ساز شدن می پردازیم.

برای مشاهده دوره های ساخت بازی به سایت آموزشی نوآوری ها مراجعه کنید

بازی سازی و قسمت های مختلف آن

بازی های امروزه ساده نیستند و برای ساخت آن ها تعداد بسیاری از افراد به صورت سالیانه و یا ماه ها برای ساخت آن تلاش می کنند. از آنجایی که پروژه های بازی سازی پروژه های نسبتا بزرگی محسوب می شوند ، این پروژه ها به قسمت های مختلفی تقسیم بندی می شوند و هر گروه از متخصصان بازی سازی یکی از این قسمت ها را بر عهده می گیرند و به این ترتیب با هماهنگی بین این قسمت ها ، بازی های ویدیویی ایجاد می شوند.

قسمت های مختلف بازی سازی می تواند شامل : داستان ، گرافیک ، صوت ، گیم پلی ، انیمیشن ها و… شود که شرکت های بازی سازی متناسب با روش ها و استراتژی های خود این نقش ها را بین کارکنان تقسیم می کنند.

پیشنیازهای بازی سازی

متناسب با نوع و کیفیت بازی که برای ساخت آن مد نظر دارید ، پیشنیازهای بازی سازی شما متفاوت خواهد بود ، که در ادامه به انواع پیشنیازها برای بازی ها خواهیم پرداخت.

بازی های دو بعدی

اگر به دنبال ساخت بازی های دو بعدی سبک هستید ، می توانید با استفاده از موتورهای بازی سازی ساده از جمله Game maker بازی خود را به راحتی ایجاد کنید و حتی برای ایجاد آن به هیچ زبان برنامه نویسی خاصی نیاز نخواهید داشت و با استفاده از ویژگی های این نرم افزارها از جمله “کشیدن و رها کردن” می توانید به راحتی بازی های دو بعدی خود را ایجاد کنید و برای پلتفرم های مختلف خروجی بگیرید.

بازی های سه بعدی

بازی های سنگین و سه بعدی مانند بازی های دو بعدی ساده نیستند و برای ساخت آن ها نیاز به نرم افزارهای پیچیده تر و امکانات بیشتری خواهید داشت. به این ترتیب نرم افزارها و یا به عبارتی دیگر موتورهای بازی سازی پیشرفته تری ایجاد شدند تا بتوانند محیط های مختلف را با گرافیک بیشتر و جزئیات بالاتر رندر و یا پردازش کنند. برای ساخت بازی های سه بعدی معمولا نیاز به یک زبان برنامه نویسی برای برقراری ارتباط و انعطاف پذیری بیشتر بین قسمت های مختلف بازی حس می شود که این زبان برنامه نویسی می تواند هر زبان برنامه نویسی از جمله زبان های برنامه نویسی اختصاصی شرکت ها باشد.

درباره بازی مافیا بیشتر بدانید!

طراحی و ساخت بازی سه بعدی با یونیتی و C#

یکی از موتورهای بازی سازی معروف و محبوبی که امروزه سهم بزرگی از بازار بازی های ویدیویی را از آن خود کرده است ، موتور بازی سازی یونیتی (Unity) می باشد. ساخت بازی های سه بعدی در ژانرها و انواع مختلف می تواند مزیت های بسیاری برای توسعه دهنده و یا بازی ساز داشته باشد. با موتور بازی سازی یونیتی می توان بازی ها را در زمان ساخت مشاهده و در صورت نیاز قسمت های مختلف بازی را تغییر داد و نتیجه را به صورت آنی دید ، با این ویژگی روند ساخت بازی سریع تر و با کیفیت تر خواهد بود.

طبق توضیحات سایت اصلی یونیتی ، ابزارها و رابط های گرافیکی مناسبی برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان ایجاد شده است تا روند بازی سازی با سهولت بیشتری دنبال شود. در ادامه این توضیحات به این نکته اشاره شده است که با ساخت بازی ها با موتور بازی سازی یونیتی ، بیش از ۵۰ درصد بازی ها به دست موتور بازی سازی یونیتی ساخته شده است و توسعه دهندگان باید نصفه ی باقی مانده از بازی خود را توسعه دهند !

چه دوره ایی برای ساخت بازی با یونیتی مناسب و کاربردی می باشد ؟

دوره طراحی بازی سه بعدی با یونیتی و C#، یکی از بهترین و کاملترین دوره های بازی سازی است که در وب سایت نوآوری های روز برای توسعه دهندگان و بازی سازهای علاقه مند به ساخت بازی ارائه شده است. از آنجایی که برای توسعه بازی های در یونیتی نیاز به دانستن زبان برنامه نویسی سی شارپ دارید ، این دوره از ابتدا با آموزش سی شارپ آغاز می شود و به دنبال آن مفاهیم مهمی که برای توسعه بازی به آن ها نیاز دارید ، به شما آموزش داده خواهد شد و بعد از آن بازی های دو بعدی و سه بعدی با یونیتی خواهید ساخت.

در ادامه به مباحثی که در دوره طراحی بازی سه بعدی با یونیتی و C# ارائه شده در وب سایت نوآوری های روز آموزش خواهید دید ، اشاره خواهیم کرد.

  • آموزش زبان برنامه نویسی C# ، یکی از قدرتمندترین و به روز ترین زبان های برنامه نویسی حال حاضر
  • آموزش یونیتی ۲۰۱۷ ، یکی از ابزارهای سه بعدی پایدار
  • کسب تجربه بی نظیر برای طراحی بازی
  • ساخت بازی های ۲ و ۳ بعدی در یونیتی
  • آموزش کدنویسی شئ گرا و نحوه عملکرد آن
  • تقویت مهارت دیباگ و عیب یابی کدهای نوشته شده
  • تمرین های مختلف برای تسلط بیشتر بر مباحث بازی سازی در یونیتی
  • آموزش الگوهای مناسب کدنویسی و طراحی
  • آموزش کنترل و مدیریت منابع و چگونگی کار کردن با گروه های چند نفره

برای ساخت بازی با استفاده از دوره طراحی بازی سه بعدی با یونیتی و C# ارائه شده در وب سایت نوآوری های روز ، نیاز به پیشنیازی نخواهید داشت و تنها با داشتن کامپیوتری که بتواند یونیتی را اجرا کند ، می توانید آموزش ساخت بازی های دو و سه بعدی با یونیتی را آغاز و در ادامه آن به ساخت بازی بپردازید.

سایر دوره های بازی سازی وب سایت نوآوری های روز

علاوه بر دوره جامع بازی سازی که در مورد آن بحث کردیم ، دوره های متنوع دیگری هم برای علاقه مندان بازی سازی در وب سایت نوآوری های روز فراهم شده است که از جمله آن ها می توان به دوره “آموزش ساخت بازی سه بعدی بدون نیاز به برنامه نویسی unity” و یا دوره “آموزش ساخت بازی دو بعدی با یونیتی” اشاره کرد. متناسب با نیاز و کاربردی که از بازی سازی نیاز دارید ، دوره های مختلفی در وب سایت نوآوری های روز وجود دارند ، اما اگر به دنبال دوره ایی جامع همراه با آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ برای بازی سازی هستید “دوره طراحی بازی سه بعدی با یونیتی و C#” را از دست ندهید !

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 265 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 13 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.