گیمینگ گست بررسی بازی Psychonauts 2 / در اعماق افکار پریشان‌ - گیمینگ گست

بررسی بازی Psychonauts 2  / سایکوناتز ۲

Psychonauts 2 یک بازی ماجراجویی سوم شخص از طراح تحسین شده تیم شفر (Tim Schafer) و تیم توسعه دهنده خلاق آن Double Fine می‌باشد که در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۲۱ برای پلتفورم‌های PC، PS4، Xbox One و Xbox Series X/S منتشر شده است. بعد از شانزده سال Raz با یک ماجراجویی جدید بازگشته است. آیا او و ماجراهای جدیدش انتظارات را برآورده کرده است؟ خوب در ادامه با خواندن بررسی بازی Psychonauts 2 بیشتر به این موضوع پی خواهید برد با سایت گیمینگ گست همراه باشید.

بررسی بازی Psychonauts 2 / کنکاش در اعماق افکار پریشان‌

بازی Psychonauts 2 نشان از یک ذهن خلاق و گروهی با استعداد پشت ساخت بازیش دارد. هر بخشی از بازی را که نظاره کنید متوجه خواهید شد که ایده‌های بکری در آن در جریان است.  از داستان جذاب و شخصیت‌های بامزه آن گرفته تا گیم‌پلی متنوع و جسورانه که ساعت‌ها گذر زمان را از یادتان خواهد برد.

بررسی بازی Psychonauts 2

داستان بازی دقیقا بعد از اتفاقات شماره قبل روایت می‌شود. پس برای برای درک داستان بهتر است قسمت قبلی را تجربه کرده باشید. در این قسمت شاهد بازگشت Raz (یا رازپوتِن) به عنوان کارآموز گروه سایکونات‌ها (Psychonauts) هستیم.(برخلاف نسخه اولیه که در کمپ آموزشیِ روانیِ تابستانی بیشترِ زمان بازی سپری شد) او برای ورود به ماجراجویی جدیدی در رابطه با حل مشکلات پیش روی گروه مانند تحقیقات اسرارآمیز در زمینه نکرومنسی و احتمال وجود جاسوس در بین اعضای سایکونات‌ها و… ماجراجویی‌ها و ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهد که داستان قسمت دوم بازی را شکل داده است.

بازی Psychonauts 2 عجیبت‌ترین و متمایزترین در نوع خودش است (البته نه به عجیبی شماره اولش!) چراکه شما در آن به درون ذهن افراد عجیب سفر می‌کنید. پس زمانی‌که وارد ذهن هرکس می‌شوید، بسته به افکاری که در ذهن فرد در جریان است با دنیای کاملا متفاوتی رو به روخواهید شد. این تفاوت فقط در طراحی ظاهری خلاصه نمی‌شود بلکه کل گیم‌پلی بازی برپایه آن ذهن تغییر می‌کند و تنوع کم‌نظیری به تمام بخش‌های بازی تزریق کرده است. این مسئله زمانی جذابتر و بامزه‌تر می‌شود که متوجه می‌شوید که شما در ذهن عجیب و غریب‌ترین افراد پا می‌گذارید. افرادی که ذهنِ به شدت پریشانی دارند و دنیاهای به شدت دیوانه‌واری را در اعماق افکار خود پرورانده‌اند که ماجراجویی‌ در چنین افکاری، لحظات خنده‌دار و خاطره انگیزی را برایتان بوجود می‌آورد.

وقتی صحبت از تنوع می‌کنیم منظور تغییرات کوچک نیست، بلکه شما به طور کلی با جهانی متفاوت طرف هستید. مثلا در قسمتی باید در یک مسابقه آشپزیِ ذهنی به رقابت بپردازید یعنی کل محیط یک آشپزخانه بزرگ است و در قسمتی دیگر کل مرحله به شکل بازی بولینگ در آمده است و در کل شهر شکل و شمایل بولینگ می‌بینید و گیم‌پلی نیز به شکلی کاملا خاص تغییر کرده است. (ذهن یک خوره بولینگ!)

به عنوان شخصیت Raz شما توانایی‌های ماوراءالطبیعه مختلفی را در اختیار دارید. پرش معمولی و دوتایی، روی زمین سر خوردن و مشت زدن از خصوصیات بدنی اوست. همچنین او دارای قدرت‌های متنوعی‌ست که ذهن اسرارآمیز او در اختیارتان قرار می‌دهد، مانند آتش زدن محیط، از راه دور گرفتن اجسام و پرتاب کردن آنها، ایجاد گوی برای معلق ماندن در هوا، توانایی سرک کشیدن در افکار دیگران که بسیار خصوصیت جذابی است، تغییر یا مرتب کردن افکار دیگران و… این قدرت‌ها تنوع عجیبی به لحظات بازی بخشیده‌اند اما کمی تعدادشان زیاد است و در محیط و حتی در نبردها باید از آنها استفاده کنید که سوییچ کردن ما بینشان کمی گیم‌پلی را کند کرده است اما وقتی روی آنها مسلط شوید از تک تک آنها و تاثیراتی که روی محیط و دشمنان می‌گذارند لذت خواهید برد.

بررسی بازی Psychonauts 2

در کل اکشن و پلتفورمر یک ترکیب شیرین در بازی ایجاد کرده‌ و رمز و رازهای ‌پنهان هر قسمت از بازی قدرت تکرار مرحله و همینطور گشت و گذار در هر بخش را افزایش داده است. با پیدا کردن آیتم‌های مخفی رنک خود را ارتقا دهید و با افزایش رتبه بندی می‌توانید با استفاده از ستاره‌ها قدرت‌های خود را ارتقا داده و امکانات جدید به هریک از نیروهای Raz اضافه کنید تا قویتر و موثرتر شوند. جلوتر امکانات بیشتری نیز بدست می‌آورید و بازی هیچ‌وقت از اضافه کردن چیزهای جدید دست نمی‌کشد و همیشه در حال اضافه کردن تنوع به بازیش است.

برپایه داستان، محیط‌ها و شخصیت‌ها به زیبایی شکل گرفته‌اند و در لابه‌لای داستان اتفاقات بامزه و خنده‌دار به جریان کلی بازی شیرینی مضاعفی بخشیده است. پس این محیط نیست که داستان را شکل داده بلکه داستان قدرتمند بازی است که همه جهان اثر را کنار هم منسجم کرده و معنا بخشیده است. در ابتدا وقتی وارد ساختمان بزرگ Psychonauts می‌شوید‌، کمی گیج خواهید شد اما کم کم با انجام ماموریت‌های مختلف محیط این ساختمان را مثل کف دست می‌شناسید و محل شخصیت‌های بامزه آن را به یاد خواهید سپرد و این جریان داستان است که شما را با تک تک محیط و شخصیت‌ها بیشتر و بهتر آشنا می‌کند.

کم کم محیط بازتر می‌شود و به قسمت‌های اطراف ساختمان اصلی دسترسی خواهید داشت. در حقیقت این محیط واقعی بازی است و بعد برای ماجراجویی‌های مختلف به ذهن شخصیت‌های گوناگون سفر می‌کنید. همیشه در بازی توان ورود به بخش‌های ذهنی که قبلا آنها را گشتید وجود دارد و با گرفتن قدرتی‌های جدید و ارتقای آنها می‌توانید به مکان‌های قبلی بازگردید و به دنبال کشف رمز و رازهای پنهان هر بخش بروید که قدرت تکرار بازی را افزایش داده است.

مراحل متنوع با طراحی خاص و جذاب از دیگر نکات مثبت بازی محسوب می‌شود. همینطور دشمنان بازی نیز برپایه داستان هربخش متفاوت طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید با “حملات عصبی” مبارزه کنید Psychonauts 2 بهترین بازی برای اینکار است! باس‌ فایت‌ها و دشمنان متنوع است و هر دشمن نقطه ضعف خاص خود را داراست که بازیکن را ترغیب می‌کند از قدرتی‌های مختلف Raz روی دشمنان استفاده کنید. اما مشکل اساسی بازی در این بخش نداشتن چالش است. کمتر زمانی در طول بازی شما با چالشی جدی رو به رو می‌شوید و مکانیزم‌های باسها و دشمنان بسیار ساده است و مشکلی برایتان بوجود نمی‌آورد. پس اینطور به نظر می‌رسد که روایت داستان بر گیم‌پلی ارجعیت داشته و همه چیز بر پایه داستان چیده شده است و این موضوع ممکن است کمی بازی را برای بازیکنان کند و ساده کند.

ماموریت‌‌ها فقط به صورت متن به شما توضیح داده شده است که شاید در اوایل شما را گیج کنند و نقشه‌ها آن شکل و شمایل معمول را ندارند. اما کم کم متوجه خواهید شد که همین شکل روایت داستانی و انجام ماموریتی است که بازی را خاص و متفاوت کرده است.  در مورد گرافیک بازی؛ کلمات رنگارنگ، مدل‌های بامزه و فیزیک جذاب به نظر توصیفات درستی در مورد گرافیک بازی باشد. بازی در قسمت‌های مختلف شبیه رویایی رنگارنگ است و از نظر مدلی مخصوصا مدل‌های شخصیت‌ها بسیار بامزه و متفاوت نسبت به دیگر عناوین طراحی شده است.  فیزیک محیط، سطح‌ها و بخشهای مختلف به این رنگ‌ها و مدل‌ها معنا بخشیده و داستان و گیم‌پلی بازی را شکل داده و تنوع را در لحظه لحظه بازی جاری کرده است. صداگذاری کم نقص و گویندگی متفاوت و شیرین نیز از دیگر نکات مثبت بازی محسوب می‌شود.

نتیجه گیری…

بازی Psychonauts 2 از آن عناوین در دنیای گیم نیست که بخواهید از دستش بدهید. فرقی نمی‌کند چه سن و سالی داشته باشید، بعد از شروع بازی به خاطر تنوع و داستان جذابش حتما بازی را به اتمام خواهید رساند و اگر بیشتر علاقه‌مند گیم پلی و محیط‌های بازی شوید تمام آیتم‌های مخفی هر مرحله را با تکرار دوباره بدست خواهید آورد. ماکروسافت روز به روز در حال گسترش دادن Xbox Game Pass خود است و گیمر‌های بیشتری را با بازی‌های متفاوت و باکیفیتی که منتشر می‌کند به سمت خود جذب کرده است. مسلما بازی Psychonauts 2 یکی از آن بازی‌هایی است که در کلکسیون Xbox Game Pass مانند الماس می‌درخشد. داستان خاطره‌انگیز، کاراکترهایی با شخصیت‌پردازی قدرتمند، اتمسفر بامزه و خنده‌دار، گیم‌پلی متنوع، طراحی محیط و مراحل نبوغ‌ آمیز و رنگارنگ، ترکیب جذاب اکشن و پلتفورمر و… نکاتی است که شما را به بازی کردن این بازی ترغیب می‌کند. این بازی متفاوت و زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازی Psychonauts 2

بررسی بازی Psychonauts 2
بازی Psychonauts 2

نمره سایت گیمینگ گست (ارزش اثر)

 


(عالی)

(عالی)

در اعماق افکار پریشان

مسلما بازی Psychonauts 2 یکی از آن بازی‌هایی است که در کلکسیون Xbox Game Pass مانند الماس می‌درخشد. داستان خاطره‌انگیز، کاراکترهایی با شخصیت‌پردازی قدرتمند، اتمسفر بامزه و خنده‌دار، گیم‌پلی متنوع، طراحی محیط و مراحل نبوغ‌ آمیز و رنگارنگ، ترکیب جذاب اکشن و پلتفورمر و… نکاتی است که شما را به بازی کردن این بازی ترغیب می‌کند.

امیدواریم از مطلب ” بررسی بازی Psychonauts 2 ” لذت برده باشید تا بعد…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 584 views بار دسته بندی : نقد و بررسی تاريخ : 9 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.