گیمینگ گست آیا کاهش وزن تنها با تغییر رژیم غذایی امکان پذیر است؟ بخش هفت - گیمینگ گست

 

آنچه در مورد پچ های کاهش وزن باید بدانید

در باره

اثربخشی

اثرات جانبی

ایمنی

توصیه ها

بردن

پچ های کاهش وزن چیست؟

افرادی که می خواهند وزن کم کنند ممکن است به دنبال راه حلی سریع باشند.

 

در حالی که درست است که یک رژیم غذایی مغذی و یک برنامه ورزشی خوب رژیم آنلاین معمولاً بهترین گزینه است، برخی از محصولات کاهش وزن بدون نسخه (OTC) نیز وعده های بسیاری را برای کاهش وزن سریع می دهند.

 

به عنوان مثال، پچ های کاهش وزن ادعا می کنند که کاهش وزن سریع و آسان را ترویج می کنند. اما آیا این وصله ها واقعاً کار می کنند و آیا استفاده از آنها بی خطر است؟

 

بیایید دریابیم.

 

انواع پچ لاغری

چسب های کاهش وزن چسب هایی هستند که روی ناحیه ای از پوست اعمال می شوند. پس از استفاده، آنها قرار است مواد تشکیل دهنده خود را در یک دوره زمانی کنترل شده به بدن منتقل کنند.

 

چسب های ترانس درمال همراه با داروهای تجویزی نیز استفاده می شود.

 

بر اساس گزارش‌های آماری سلامت ملی ایالات متحده در سال ۲۰۱۵، مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین یا مواد معدنی یک رویکرد مکمل سلامت رایج هستند.

 

مکمل های موجود در پچ های کاهش وزن شامل مواد مختلفی هستند که ادعا می کنند طبیعی و گیاهی هستند. همچنین انواع مختلفی از پچ ها در دسترس هستند.

 

اثربخشی موادی که قرار است از طریق این تکه ها جذب پوست شوند، به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است. حتی با مصرف خوراکی، تحقیقات انجام نشده است، اما روش ترانس درمال حتی کمتر شناخته شده است.

 

برخی از ترکیبات رایج در پچ های کاهش وزن شامل موارد زیر است.

 

توت آچای

آچای میوه ای است که در درخت خرما آمازون یافت می شود. در سال‌های اخیر، علاقه رژیم آنلاین به استفاده از آن به‌عنوان یک مکمل غذایی به دلیل فواید متعددی که برای سلامتی تبلیغ می‌شود، افزایش یافته است. تحقیقات بیشتری برای نتیجه گیری در مورد اثربخشی میوه مورد نیاز است. اما از آنجایی که آچای یک میوه است، ارزش غذایی خاصی دارد.

 

آچای سرشار از آنتی اکسیدان است. هنگامی که غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مصرف می کنید، استرس اکسیداتیو را در بدن خود کاهش می دهید.

 

چاقی و دیابت نوع ۲ باعث افزایش استرس اکسیداتیو می شوند، بنابراین این احتمال وجود دارد که مصرف آنتی اکسیدان ها نقش کوچکی در کمک به مدیریت این شرایط داشته باشد. اما اینکه آکای بری چقدر تاثیر دارد، مشخص نیست.

 

عصاره دانه قهوه سبز

دانه‌های قهوه سبز، دانه‌های قهوه بو داده نشده‌ای هستند که تبلیغ‌کنندگان ادعا می‌کنند که باعث کاهش تجمع چربی و افزایش انرژی می‌شود.

 

با این حال، وقتی به شواهد نگاه می‌کنید، ثابت می‌شود که دانه‌های قهوه سبز یا عصاره قهوه سبز می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش وزن داشته باشند.

 

در حالی که یک مطالعه بسیار کوچک در سال ۲۰۲۱ نشان داد که افراد مبتلا به چاقی چربی بدن خود را با استفاده از مکمل به مدت ۱۲ هفته کاهش دادند، تنها ۶۰ نفر در آن مطالعه شرکت داشتند، و این شامل پچ نبود.

 

در حالی که این تحقیقات اخیر جالب است، برای تعیین اثرات و ایمنی دانه های قهوه سبز به موارد بیشتری نیاز است.

 

گارسینیا کامبوجیا

از درختی که در آسیا، آفریقا و جزایر پلینزی رشد می کند، گارسینیا کامبوجیا یک عنصر محبوب در تکه های کاهش وزن است. اسید هیدروکسی سیتریک موجود در میوه به منظور کاهش تعداد سلول های چربی در بدن شما و در عین حال سرکوب اشتها است.

 

وقتی کمتر غذا می خورید، کالری کمتری دریافت می کنید و به احتمال زیاد مقدار وزنی را که در نتیجه افزایش می دهید محدود می کنید. ممکن است برای برخی ایده خوبی به نظر برسد، اما آیا گارسینیا کامبوجیا واقعاً به این شکل عمل می کند؟

 

حقیقت این است که شواهد در مورد تأثیرات روی وزن بدن محدود است، اما ما می دانیم که با عوارض جانبی شدید همراه است.

 

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که این مکمل باعث سمیت کبد، التهاب و فیبروز کبدی می شود. علاوه بر این، ممکن است عوارض جانبی زیر را با گارسینیا کامبوجیا تجربه کنید:

 

سردرد

حالت تهوع

سرفه کردن

تراکم، شلوغی

ناراحتی معده

اسهال

 

آیا پچ های کاهش وزن کار می کنند؟

از آنجایی که مکمل‌های غذایی برای اثربخشی نباید همان استانداردهایی را داشته باشند که داروهای OTC و نسخه‌ای دارند، شواهدی وجود ندارد که ثابت کند پچ‌های کاهش وزن باعث کاهش وزن می‌شوند.

 

علاوه بر این، هر گونه مطالعه انجام شده توسط تولید کنندگان محصول معمولا کوچک است و استانداردهای معمول برای تحقیقات علمی را برآورده نمی کند.

 

برخی از این تکه‌های کاهش وزن ممکن است تأثیر کمتری بر کاهش وزن رژیم آنلاین داشته باشند، اما ممکن است عوارض جانبی وجود داشته باشد که بر این حداقل تأثیر غالب شود.

 

به عبارت دیگر، مزایای آنها بیشتر از خطرات نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.