گیمینگ گست دومین اجلاس طراحان و سازندگان اصفهان امروز آغاز به کار کرد - گیمینگ گست

امروز ۳۱ خرداد ماه دومین اجلاس طراحان و سازندگان اصفهان با محوریت ساخت و ساز تمدن ساز در مرکز همایش های سیتی سنتر اصفهان از دقایقی پیش با استقبال معماران، سازندگان و فعالان حوزه صنعت ساختمان با همت مجتمع رسانه ای سکوریت استور، آغاز به کار کرد.

 

در ابتدای این اجلاس مسعود صرامی، سازنده سیتی سنتر و کارآفرین ملی، علی رضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان،حامد مانی فر معمار، رضا چینی مدیرعامل آجر نما چین و کامران صفارمنش از معماران پیشکسوت درباره ساخت و ساز تمدن ساز و پژمان جوزی سازنده منتخب تهران سخنرانی کردند.

مسعود صرامی کارآفرین ملی گفت همانگونه که ساختار زبان به سمت پیشرفت و تغییر پیش می رود، معماری نیز با همه مسائلی که در حال حاضر با آن دست به گریبان است نیز در فراز و نشیب ها پیش خواهد رفت.

کامران صفامنش، معمار در دومین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان درباره اهمیت ساخت و ساز تمدن ساز سخنرانی کرد. این پیشکسوت معماری بیان کرد: اصفهان برای من شهری پر از خاطره است و هیچ وقت فکر نمی کردم یک روز در این شهر سخنرانی کنم

من از دانشگاه ها مایوسم اما به شما دانشجویانی که اینجا حضور دارید می گویم از این اجلاس نباید دست خالی بیرون بروید بلکه این اجلاس محلی برای برقرار ارتباط با معماران و فعالان صنعت ساختمان است این ارتباط را تبدیل به انرژی کنید و ساختمان های زیبا بسازید. وی همچنین به اهمیت نظام آتلیه ای در ایران اشاره کرد که بر اساس آن می توان به معماری توانمند تبدیل شد.

علی رضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان دیگر سخنران این اجلاس بود که به مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء ساخت و ساز در استان اصفهان پرداخت.

رضا چینی مدیرعامل آجرنما چین در ادامه درباره پتانسیل های این شرکت برای همکاری با سازندگان و معماران و پژوهشگران دانشگاهی صحبت کرد.

این مدیرعامل تاکید کرد: تلاش ما رسیدن به ساخت و سازهای متناسب با اقلیم و تمدن ساز است و سعی می کنیم با ارتقا محصولات خود به این امر مهم دست یابیم. در آجرنما چین شاخه های کارآفرینی داریم و دست نیاز به سمت متخصصان معماران برای رسیدن به شهرهای متناسب با نیازهای انسان امروز دراز می کنیم.

در ادامه حامد مانی فر درباره اهمیت ترویج و اهمیت ساخت و ساز تمدن ساز سخنرانی کرد و از سکوریت استور برای برگزاری این اجلاس و تلاش برای ارتقاء صنعت ساختمان تشکر کرد.

پژمان جوزی نیز در ادامه به سخنرانی پرداخت این سازنده منتخب تهران به اقلیم های متفاوت در ایران اشاره کرد و گفت مسئولیت زیادی بر دوش ما سازندگان است که در اقلیم های متفاوت براساس آن اقلیم به ساخت و ساز بپردازیم و به فکر آیندگانمان باشیم.

در پنل مدیریت شهری و حکمرانی شهری در قرن ۲۱ با حضور محمد سعید ایزدی معاون پیشین وزارت راه و شهرسازی، عبدالرضا گلپایگانی معاون پیشین شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سید احمد حسینی نیا، معاون پیشین شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، آتوسا افغان رئیس انجمن صنفی مهندسین معمار اصفهان و محمدرضا قانعی استاد دانشگاه و معمار پیشکسوت و پژمان جوزی سازنده منتخب تهران برگزار شد و بحث های چالش برانگیزی در آن مطرح شد. در این پنل دو دیدگاه استفاده از مشارکت مردم در اداره شهر که رویکردی مبتنی بر دموکراسی و نظرسنجی از مردم برای هر طرح شهری است از یکسو مطرح شد و از سوی دیگر برخی معتقد بودند از زمانی که شوراها در شهرداری تهران شکل گرفته است  اثر سو داشته و منجر به کندی در سیستم و افزایش نفرات این ارگان شده است و با حکمرانی شهری موافق بودند.

بعد از اتمام این پنل با حضور اعضای پنل و سعید ظریف مدیرعامل سکوریت استور، دومین کمپین شهر و سازنده رونمایی شد. این کمپین نخستین بار در سال گذشته در تهران با حضور اعضای شورای شهر و معاون امور مناطق شهرداری تهران، شهردار منطقه یک و سازندگان منتخب تهران رونمایی شد. دومین کمپین در اصفهان با هدف بهبود تعامل بین سازندگان و مدیریت شهری و ارتقاء ساخت و ساز در این شهر رونمایی شد. این کمپین قرار است در کلانشهرهای مختلف ایران با هدف گره گشایی از مسائل سازندگان با حضور مدیران شهری و از سوی مجتمع رسانه ای راه و ساختمان سکوریت استور برگزار شود.

همچنین با حضور کلیه سخنرانان و اعضای پنل مدیریت شهری و حکمرانی شهری در قرن ۲۱ و سعید ظریف مدیرعامل مجتمع راه و ساختمان سکوریت استور، نمایشگاه صنعت ساختمان نیز افتتاح شد.

در ادامه کارگاه تاثیر خلاقیت معمار بر پروژه و اثر آن بر سازندگان  با ارائه بابک نصیرآبادی برگزار شد و مورد استقبال همگان به ویژه دانشجویان و معماران قرار گرفت.

در بخش دوم برنامه که بعد از ظهر برگزار شد محمد عرب، معمار درباره ساخت و ساز تمدن ساز سخنرانی کرد.وی در بخشی از سخنانش گفت آنچه سبب شده است امروز وضعیت مناسبی به لحاظ ساخت و ساز و معماری نداشته باشیم به دلیل سرمایه ای شدن معماری است که سبب شده معماری نقش اجتماعی و فرهنگی خود را از دست بدهد.

همچنین در بخش دوم اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان کارگاه تولید محتوا در معماری با ارائه محمد سیمری و پنل ارزش افزوده در پروژه فونیکس برگزار شد.

این اجلاس فردا نیز برپاست. اجلاس طراحان و سازندگان اصفهان محلی برای آشنایی معماران قدر و سازندگان برجسته و فرصتی برای آشنایی با آخرین محصولات و خدمات شرکت های تولیدی مصالح ساختمانی است.

در اجلاس نمایشگاه اسکیل با معرفی معماران معاصر برتر برپاست که با حضور سازندگان برتر تهران و اصفهان امروز افتتاح شد. همچنین بخش نمایشگاه آثار منتخب طراحی نیز از بخش های دیگر دومین اجلاس اصفهان است.

مشروح سخنرانی ها، پنل ها و کارگاه های امروز و فردا را در لینک زیر بخوانید.

گزارشی از برنامه های دومین اجلاس طراحان و سازندگان اصفهان

کارگاه تاثیر خلاقیت معمار بر پروژه و اثر آن بر سازندگان برگزار شد

کارگاه تولید محتوا در معماری در دومین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان

نمایشگاه اسکیل؛ از یک قاشق تا یک شهر در دومین اجلاس اصفهان افتتاح شد

روز دوم از دومین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان آغاز شد

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 54 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 27 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.