گیمینگ گست رونقِ روغنی/ بومی سازی روغن نورد در فولاد مبارکه - گیمینگ گست

فولاد مبارکه باز هم توانست

روغن نورد با فن آوریِ پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سردِ شرکت فولاد مبارکه اصفهان بومی‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه گفت: این روغن یکی از راهبردی ترین مواد مصرفیِ ناحیه نورد سرد است که انحصار تولید آن تنها در اختیار چند شرکت اروپایی و آمریکایی بود و با همت و تلاشِ متخصصان در شرکت فولاد مبارکه بومی‌سازی شد.

محسن استکی افزود: این روغن دارای خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه‌ای است و روان‌کاری و خنک‌کاری و کاهش توان مصرفی (برق مصرفی) را به‌منظور کاهش ضخامت‌های بالا فراهم می‌آورد.

وی گفت : با توجه به اهمیتِ این روغن در فرآیند نورد و تأثیرِ مستقیمِ آن بر بحث تولید، به‌منظور افزایش تعدادِ تأمین‌کنندگانِ داخلی و ایجاد رقابت بین تأمین‌کنندگان و ارتقای کیفیت و فن آوریِ تولیدِ روغنِ نورد، ساخت و استفاده از این روغن نورد در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه به نتیجه رسید و مزیت‌های فنی و اقتصادی زیادی نسبت به روغن‌های نورد قدیمی‌تر از نوع امولسیون دارد.

مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه ، انعطاف‌پذیریِ بیشترِ ناحیه نوردِ سرد را در انتخابِ نوعِ روغن نورد، یکی دیگر از نتایج این موفقیت برشمرد و گفت: خطوط نوردِ سردِ فولاد مبارکه با وجود دو تأمین‌کننده و دو نوع روغنِ متفاوت و با ایجاد رقابت بین تأمین‌کنندگان و گریز از انحصار ، حتی در تولیدِ داخلیِ روغنِ نورد، به شرایط پایدارتری از نظر تأمین روغن و ارتقای فنیِ آن دست پیدا کرده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 3 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.