گیمینگ گست مقایسه اندروید و iOS ؛ اپل بخریم یا گوشی اندرویدی؟ - گیمینگ گست

مقایسه اندروید و iOS ؛ اپل بخریم یا گوشی اندرویدی؟

شما از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید یا iOS؟ به نظر شما کدام سیستم عامل عملکرد بهتری دارد؟ در این مقاله قصد داریم به مقایسه اندروید و iOS بپردازیم و آن‌ها را در حوزه‌های مختلف در مقابل یکدیگر قرار دهیم.

یکی از چالش‌برانگیزترین بحث‌های موجود در میان کاربران اندروید و iOS همیشه بر سر این است که کدام سیستم عامل نسبت به دیگری برتری دارد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید بگوییم هر دو سیستم عامل بسیار عالی بوده و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مخصوص خود را دارند؛ اما در برخی حوزه‌ها که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، اندروید بر iOS برتری دارد و بالعکس. کاربران باید بر اساس نیاز و علایقشان سیستم عامل مناسب خود را انتخاب کنند.

برای خرید لوازم مورد نیاز می تونید به فروشگاه اینترنتی مرکز تکنولوژی ایده مراجعه کنید.

 

اگر از لحاظ قیمتی دارای محدودیت هستید، باید سیستم عامل اندروید را انتخاب کنید؛ زیرا قیمت گوشی‌های اپل از گوشی‌های اندرویدی کمی بالاتر است؛ اما اندروید دارای طیف گسترده‌ای از گوشی‌های مختلف است که با هر سلیقه‌ای متناسب و هماهنگ است. همه چیز به سلیقه و اولویت شما برمی‌گردد. اگر می‌خواهید بدانید بالاخره در این نبرد همیشگی میان اندروید و iOS کدامیک برنده میدان است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه اندروید و iOS

قیمت

برنامه ها

بازار برنامه ها

فروشگاه های جایگزین برای دانلود

نقشه ها

عمر باتری و شارژ آن

به روز رسانی ها

سفارشی سازی

تماس و پیام رسانی ها

دوربین

قابلیت روت کردن (Rooting)، بوت لودر (Bootloaders) و قفل شکنی (Jailbreaking)

امنیت

مقایسه اندروید و iOS

اکنون قصد داریم سیستم عامل اندروید و iOS را در چندین بخش مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و برنده هر بخش را انتخاب کنیم. مسلما بهترین سیستم عامل برای شما کاملا به خودتان بستگی دارد. مواردی که برایتان اهمیت دارند را در نظر بگیرید و سیستم عامل برنده را در هر بخش یادداشت کنید. بدین ترتیب می‌توانید با توجه به علاقه شخصی خود، سیستم عامل مورد نظرتان را پیدا کنید. اکنون می‌خواهیم در چندین بخش مجزا به مقایسه اندروید و iOS بپردازیم.

  1. قیمت

اپل از لحاظ قیمت همواره گران‌قیمت‌ترین گوشی موجود در سطح بازار بوده است؛ اما آیفون X با شروع قیمت از ۱۰۰۰ دلار، قیمت‌ها را به سطح کاملا جدیدی سوق داد و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز با قیمت ۱۱۰۰ دلار روانه بازار شد. اگر به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر هستید، قیمت آیفون ۱۱ از ۷۰۰ دلار و آیفون ۸ نیز از ۴۵۰ دلار شروع می‌شود. اگر می‌خواهید از این قیمت‌ها نیز پایین تر بروید باید وارد بازار گوشی‌های کارکرده شوید. همچنین تمامی لوازم جانبی گوشی های اپل، از باتری اصل آیفون تا انواع کابل و گارد گوشی های اپل و… را را می توانید در فروشگاه اینترنتی پلازا به راحتی خریداری نمایید.

مرکز تکنولوژی ایده فروشگاهی در دستان تو ، با خیالی راحت خرید کنید.

  1. برنامه ها

بیایید این بخش را با نگاهی به اعداد و ارقام گزارش شده شروع کنیم؛ این اعداد دقیقا به شما می‌گویند که چه تعداد برنامه را می‌توانید در گوگل پلی (Google Play) و اپ استور (App Store) پیدا کنید.

 

برنامه‌های اندروید:‌ ۲٫۷ میلیون برنامه

 

برنامه‌های آی‌اواس: ۲٫۲ میلیون برنامه

در حقیقت، اعداد و ارقام بهترین معیار برای قضاوت نیستند؛ زیرا اکثر افراد تنها از برنامه‌های کاربردی و محبوبی که در هر دو سیستم عامل در دسترس‌ هستند استفاده می‌کنند. به طورکلی، iOS یک سیستم عامل سودآورتر برای توسعه‌دهندگان بوده است. بنابراین در ابتدا هدف توسعه برنامه‌های جدیدتر در بازار وجود داشته است؛ اما با توجه به رشد سهم بازار اندروید، این روند در حال تغییر است. در ایالات متحده آمریکا، iOS همچنان رهبر بازار است؛ اما توسعه دهندگان، به طور روزافزون در هر کجای دیگر ابتدا اندروید را هدف قرار می‌دهند.

  1. بازار برنامه ها

در مقایسه اندروید و iOS به بازار برنامه‌های این دو سیستم عامل رسیدیم. سازماندهی میلیون‌ها برنامه و بازی بسیار دشوار است و نه گوگل پلی و نه اپ استور این کار را به خوبی انجام نداده‌اند. به طور کلی، فکر می‌کنیم که اپ استور تجربه بهتری را از ارائه و دانلود برنامه‌های موجود، برای شما فراهم می‌کند و  همچنین پیشنهادات جذاب‌تری را به شما ارائه می‌دهد. جستجو در پلی استور آسان‌تر است و شما می‌توانید برنامه‌های دلخواه خود را از مروگر وبی که بر روی رایانه یا لپ تاپ خود دارید نیز دانلود و نصب کنید.

مقایسه اندروید و iOS ؛ اپل بخریم یا گوشی اندرویدی؟ در اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به مرکز تکنولوژی ایده مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 5 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.