گیمینگ گست پیدا کردن حیات فرازمینی در آبفشان‌های انسلادوس - گیمینگ گست

محققان در مطالعه جدیدی به این نتیجه رسیده‌اند که کشف حیات روی انسلادوس، قمر یخی زحل بدون نیاز به فرودآمدن در سطح این سیاره ممکن خواهد بود. درواقع، به‌دلیل آبفشان‌های بزرگی که در انسلادوس اتفاق می‌افتد، می‌توان تنها با چرخیدن در مدار این کره، سلول‌های احتمالی حیات را کشف کرد؛ اما برای انجام این کار باید صبر و حوصله داشته باشیم.

گروهی از دانشمندان دریافته‌اند که با بیش از ۱۰۰ بار چرخیدن به دور انسلادوس و عبور از داخل آبفشان‌هایی که این کره به سمت فضا پرتاب می‌کند، می‌توان سلول‌های نشان‌دهنده حیات را پیدا کرد. این تحقیق حالا می‌تواند به طراحی مأموریت‌های فضایی متفاوت در آینده کمک کند.

بیشتر بخوانید:

آنچه درباره اینترنت‌ ماهواره‌ای استارلینک نمی‌دانید

عکس |‌ نگاهی به اعماق پنهان کیهان با “جیمزوب”

محققان منافذ گرمابی یا هیدروترمال انسلادوس را مدل‌سازی کردند تا جرم این اکوسیستم‌های متان‌زا را تخمین بزنند و دریابند که چه تعداد سلول می‌تواند وارد ستون‌هایی از مواد شود که درنهایت از منافذ به بیرون پرتاب می‌شوند.

پژوهشگران با تخمین‌زدن تراکم سلولی متوجه شدند که منطقه میزبان حیات یا زیست‌کره‌ای که پیرامون این منافذ هیدروترمال قرار گرفته باشد، بسیار کوچک است. بااین‌حال، سطح مناسبی از سلول‌ها و مواد ارگانیک متان‌زاها وارد این ستون‌ها می‌شوند و این احتمال را که شاید بعضی از آن‌ها توسط فضاپیماها دیده شوند، افزایش می‌دهند.

پیدا کردن حیات فرازمینی در آبفشان‌های انسلادوس

کشف حیات در انسلادوس ممکن، اما سخت خواهد بود

«آنتونین افهولدر»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه آریزونا می‌گوید: «زیست‌کره انسلادوس ممکن است بسیار پراکنده باشد، اما مدل‌های ما نشان می‌دهند این لایه آن‌قدر فعال است که این ستون‌ها را با مقدار کافی از مولکول‌ها یا سلول‌های ارگانیکی پر کند که توسط ابزارهای موجود در فضاپیماهای آتی قابل‌تشخیص باشند.»

بااین‌حال، تحقیقات قبلی نشان داده بودند که ۹۳ درصد از مواد این ستون‌ها به سطح انسلادوس برمی‌گردند. بنابراین نمونه‌برداری درحین عبور از این آبفشان‌ها از نظر زمانی چالش‌برانگیز خواهد بود. به‌علاوه، ۹۴ درصد از سلول‌هایی که وارد این ستون‌ها می‌شوند، به‌خاطر افت فشار از بین می‌روند. افزون بر این سلول‌ها، عناصری موسوم به «آمورف‌های غیرزنده ارگانیک» هم وارد ستون‌ها می‌شوند که ممکن است پژوهشگران را در تشخیص حیات به اشتباه بیندازند.

پس برای مقابله با این چالش‌ها، محققان دریافته‌اند که باید حداقل ۰٫۱ میلی‌لیتر از مواد ستون‌ها نمونه‌برداری شود و برای انجام این کار به حدود ۱۰۰ بار عبور از داخل این آبفشان‌ها نیاز است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 60 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 27 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.