بازی Max Payne، اولین عنوان از این سری بازی به سبک اکشن و با دوربین سوم شخص می‌باشد که توسط استودیوی Remedy Entertainment تولید و توسعه‌یافته و کمپانی مشهور Rockstar Games، وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده داشته است. از آنجا که این بازی دارای مراحل سختی بوده و امکان دارد پیشبرد مراحل برای شما سخت شود، در این پست ما تصمیم گرفتیم تا راهنمای قدم‌به‌قدم این بازی هیجان‌انگیز را برای شما آماده کنیم تا مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید؛ در ادامه با گیمینگ گست همراه باشید …

داستان بازی درباره‌ی یکی از پلیس‌های شهر نیویورک به نام مکس پین است که با تشکیل خانواده به زندگی سرد و خسته‌کننده‌ی خود پایان داده است. مکس بعد از پایان شیفت کاری یک روز خسته‌کننده، درست زمانی که فکر می‌کند در خانه همه‌چیز در بهترین حالت خود قرار دارد، با جنازه‌ی همسرش میشل و دخترش رز روبرو می‌شود. با پیگیری‌های مکس، او درمیابد که تعدادی از معتادین تحت تأثیر ماده‌ای به نام والکیر که بین مصرف‌کنندگان با نام V معروف شده است، خانواده‌ی وی را به قتل رسانده‌اند.

در ادامه‌ی ماجرا مکس متوجه می‌شود که پروژه‌ی V یکی از پروژه‌ی های سری ارتش آمریکا برای افزایش پایداری نیروهای پیاده‌ی نظامی بوده که با شکست مواجه شده و اکنون گروهی به رهبری فردی به نام نیکل هورن آن را به‌طور مخفیانه و غیرقانونی ادامه می‌دهند. مکس برای گرفتن انتقام اعضای خانواده‌اش و همکارش به مبارزه با اعضای این گروه که یکی از مافیا های روسی هستند، می‌پردازد.