گیمینگ گست راهنمای بازی Final Fantasy 16 | آموزش 15 نکته پایه‌ای مهم - گیمینگ گست

راهنمای بازی Final Fantasy 16 | آموزش ۱۵ نکته پایه‌ای مهم

۱۵ نکته برای تجربه‌ای بهتر از بازی

بازی Final Fantasy 16  که توسط کمپانی اسکوئر انیکس منتشر شد، در ابتدا، تجربه‌ای آسان و نه‌چندان پیچیده را برایتان رقم می‌زند اما در ادامه و با در دسترس قرار گرفتن مکانینک‌های بیشتر، اندکی کارتان را پیچیده و محتاج آموزش و راهنمایی‌های متعدد می‌کند. باید بدانید که هر مهارت مخصوص کدام کار است و در حین نبرد باید از کدام استفاده کنید. پس همراه ما باشید تا به راهنمای بازی Final Fantasy 16 با ذکر مهم‌ترین نکات و ترفندها بپردازیم.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

Animal Instinct

بازیکن باید دکمه‌ی L3 را نگه دارد تا به سمت هدف هدایت شود. این کار به خصوص زمانی که با یک Torgal روبرو می‌شوید نیاز است تا L3 را (در حالت توقف نه حرکت) نگه دارید و اگر گاهی کار نکرد چندثانیه با نگه داشتن منتظر بمانید تا نشانگر، شما را به سمت اهداف هدایت کند.

این قابلیت در مراحل داستانی، کاربرد بیشتری دارد چرا که در هنگام قرار گرفتن بر سر دوراهی شما باید به مسیری که ماموریت شما را تکمیل می‌کند بروید و در مواقع دیگر انتخاب مسیر برای لوت کردن و کاوش ایرادی ندارد.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

پیش از ساخت و ساز، Gear  ها را بررسی کنید

در دومین مورد از راهنمای بازی Final Fantasy 16، به حضور Charon، به عنوان یک تاجر در Hideaway اشاره می‌کنیم که سلاح، زره و موارد مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. Blackthorne همچنین یک آهنگر است که برای ساخت یا ارتقای سلاح‌های شما کار می‌کند، بنابراین اگر در حین تجربه‌ی بازی، فرمول جدیدی برای ارتقا و ساخت باشد یا دریافتی مفید جدیدی در بخش دارایی شما باشد، بازی اطلاع می‌دهد.

البته که Charon به همه‌چیز دسترسی ندارد، پس پیش از مراجعه به وی، دارایی‌های خود را برای ارتقا یا ساخت سلاح بررسی کنید و البته حواستان باشد که هیچ سلاحی را نفروشید؛ چرا که برخی از آن‌ها به عنوان آپگرید کننده برای سلاح‌های بعدی‌تان استفاده می‌شوند.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

قابلیت Target Follow را فعال کنید

در تنظیمات بازی و در تب دوربین، پایین تنظیمات قابلیتی به نام Target Follow وجود دارد که با فعال کردن آن، می‌توانید یک هدف قفل شده را خارج از صفحه‌ی نمایش خود، ردیابی کنید و نیازی نیست که دوربین خود را برای یافتن هدف بچرخانید.

در مجموع، اگر دشمن در حال شارژ و بازیابی نیرو است و شما قابلیت Precision Dodge را در اختیار دارید، یک ضدحمله‌ی melee شاید کارساز نباشد، اما با فشردن مثلث از یک حمله‌ی دامنه‌دار استفاده کنید. این حمله باعث می‌شود در حین حمله‌ی دشمن، جاخالی بدهید و یک ضدحمله‌ برای افزایش آسیب Stagger به وی وارد کنید.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

ترکیب مهارت‌های Eikonic 

هر مهارت Eikonic، دارای رنک‌های متفاوتی در وارد کردن آسیب‌های Attack و Stagger است. برخی برای آسیب رساندن به نوار سلامتی دشمن و برخی دیگر نیز برای آسیب رساندن به نوار استقامت و توان دشمن کارساز هستند.

همچنین ترکیبی خوب از مهارت‌ها برای از بین بردن دشمنان و آسیب رساندن به صورت تک‌هدف است. برخی دیگر از مهارت‌ها مانند Heatwave می‌توانند امواج انرژی بیشتری آزاد و آسیب Stagger بالاتری به حریف وارد کنند، اما مهارت‌هایی چون Rising Flames یا Scarlet Cyclone نیز برای برخورد با مهاجمان melee بهتر هستند.

  میانگین نمرات و امتیازات بازی Outriders

در کل هر مهارت، در موارد خاصی باید استفاده شود که بستگی به سبک بازی بازیکن دارد.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

Accessories

Clive علاوه بر شمشیرش، جلیقه و buckler، سه اسلات Accessory نیز دارد که می‌توانند قدرت حمله، دفاع و حتی سلامت کاراکتر را افزایش بدهند. حتی امکان افزایش امتیاز XP ،Gil و قابلیت‌ (Ability) های بازیکن را دارند.

اگر AP یا Gil بیشتری می‌خواهید (به خصوص هنگام انجام کوئستهای جانبی)، متعادل کردن آسیب‌های وارده به دشمن با مزایای دیگری که Accessory ها در اختیار شما قرار می‌دهند، مهم است.

در مورد کوئست‌های جانبی نگران نباشید

انجام کوئست‌های جانبی چیزهای زیادی مانند XP ،Gil و Renown به شما می‌دهند، پس از انجام آن‌ها غافل نشوید و مطمئن باشید که برای انجام، آسان و بدون دردسر هستند. البته که انجام کوئست‌های جانبی می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره‌ی افراد منطقه و تاریخچه‌ی آن به شما بدهد.

مهارت‌های Ultimate 

هر Eikon، مجموعه‌ای از مهارت‌ها را به Clive می‌دهد. البته که شما در ابتدای بازی با یک ققنوس، کارتان را آغاز می‌کنید اما به مرور مهارت‌هایی برای Garuda ،Ramuh و Titan به دست می‌آورید که هر یک، قابلیت‌های خاصی دارند. برای مثال، قابلیت‌ Phoenix’s Flames of Rebirth می‌تواند میزان آسیب به دشمن را افزایش بدهد در حالی که سلامتی کاراکتر بازی را بازیابی و البته میزان آسیب‌های Attack و Stagger را متعادل می‌کند. از سوی دیگر قابلیت Garuda’s Ultimate یک گردباد عظیم ایجاد می‌کند و در ایجاد آسیب‌های بالاتری از نوع Stagger کارساز است. در کل، تعادل میان مهارت‌ها و Ultimate ها، کلید موفقیت در بازی است.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

مکان‌های Hunt Target

هنگامی که Hunt Board برای شما باز می‌شود، دست‌یابی به همه‌ی جایزه‌ها و پاداش‌ها برای شما امکان‌پذیر نیست. بازیکن باید به مناطق دوردست و جاهایی که در توضیحات Board نوشته شده برود که مناطق دوردستی هستند و البته نقطه‌ی دقیق آن‌ها نیز تعیین نشده است، بلکه باید یک محدوده را کاوش کنید. در کل، بد نیست از صفحه‌ی Hunt Board عکس بگیرید تا هدفی را که انتخاب کرده‌اید بهتر بیابید و به پاداش مورد نیاز دست یابید.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

Notorious Marks

جدا از اهداف Hunt، شما با Mark هایی نه‌چندان خوب مواجه خواهید شد که با از بین بردن‌شان می‌توانید به امتیازات Gil ،XP و Renown دست یابید. اما باید توجه کرد که این Mark ها با کاوش در مناطق یافت می‌شوند و از طریق جستجو در مناطقی که احتمالا دشمنان در آن جا حضور نداشته‌اند می‌توانید به آن‌ها دست یابید.

تفاوت‌های Level 

نکته‌ی مهم در برخورد با Hunt ها و Mark ها، بالاتر بودن سطح‌ آن‌ها از سطح شماست. باید بدانید که نوع مهارت‌ها و آپگریدهایی که برای کاراکتر خود اعمال کرده‌اید، در شکست و نوع مبارزه با آن‌ها تاثیر بالایی دارد، پس همواره بهترین ارتقا و ساخت و ساز را استفاده کنید.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

تغییر مهارت‌های Eikon

در حین مبارزات، با فشار دادن دکمه‌ی L2 می‌توانید میان مهارت‌های مختلف Eikon سوییچ کنید و البته حضور بیش از دو مورد در اسلات‌ها، اندکی ترکیب کردن‌شان و متعادل ساختن‌شان را سخت می‌کند، چرا که شما در موردهای رو به جلو امکان استفاده دارید و نه رو به عقب.

همچنین امکان انتخاب فوری مهارت‌های Eikon وجود ندارد، چرا که اگر در بخش Phoenix قرار دارید و به بخش Titan (که مورد سوم است) نیاز پیدا کنید، باید دو بار L2 را بفشارید تا تغییر مهارت رخ دهد.

  بازی Just Cause 4 به Xbox Game Pass پیوست

معمولا بخش Phoenix برای ادامه‌ی کمبو در هوا به طرف دشمن، بخش Garuda برای مهارت هوایی و برای استفاده از ضربه‌ی خشونت‌بار نهایی از بخش Titan استفاده می‌شود.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

زمان استفاده از Limit Break

در زمانی که نوار نارنجی‌رنگ Clive پر می‌شود، بازیکن با فشار دادن دکمه‌های L3 + R3 می‌تواند یک حمله با تعداد ضربات بیشتر انجام دهد که آسیب مهارت‌های Eikonic نیز افزایش می‌یابد. زمانی که نوار تمام شود، Clive وارد حالت عادی خود می‌شود اما در همان حالت نیز با فشار مجدد L3 + R3 نیز می‌توانید نوار را ذخیره و حرکت را متوقف کنید.

Limit Break در عین حال که برای بازیابی سلامتی مفید است، می‌تواند برای گیج کردن و تلو تلو خوردن دشمن استفاده شود که استفاده از قابلیت‌های Flames of Rebirth یا Rising Heat نیز در این حالت مفید است.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

سواستفاده از زمان آسیب Stagger

زمانی که دشمنان سست شده و آسیب بیشتری را دریافت می‌کنند، شما می‌توانید از قابلیت‌های Ultimate از جمله Flames of Rebirth استفاده کنید تا بازیابی سریع قدرت در دشمن متوقف شده و مقدار زیادی آسیب را بدون هیچ نیاز به قابلیت دیگری به دشمن وارد کنید. پس، از Limit Break استفاده کنید و سپس یک مهارت Ultimate را به کار بگیرید که آسیب بیشتر به دشمن وارد شود.

 

راهنمای کامل بازی Final Fantasy 16

ضربات آسان و نهایی

Mortal Blow ها در کل، پایان دهنده [یا همان فینیشرهایی هستند] که باعث می‌شود در زمان درست، از بین بردن دشمن آسان شود. فینیشرها با استفاده از ترکیب اصلی و یک انفجار جادویی در پایان، یا حتی فرمان دادن به Torgal برای پرتاب دشمن به هوا انجام می‌شوند.

اگر از مهارتی چون Heatwave استفاده می‌کنید که به دشمن به صورت قطاری و در یک خط ضربه می‌زند، می توانید از قابلیت Phoenix Shift نیز استفاده کنید که ضربه‌ی مرگبار و پایا‌ن دهنده به دشمن وارد کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. البته بسته به نوع ضربات و نوار سلامتی دشمن، شاید باعث از بین رفتن دشمن نشود اما مطمئنا آسیب بالایی به آن‌ها وارد خواهد کرد.

زمان استفاده از Tonic ها

در آخرین مورد از راهنمای بازی Final Fantasy 16، به زمان استفاده از Tonic ها اشاره داریم.
از Strength Tonic برای وارد کردن آسیب بیشتر و از Stoneskin Tonic برای وارد کردن آسیب کم‌تر استفاده می‌شود. Strength Tonic به مدت ۶۰ ثانیه، ۱۰ درصد میزان آسیب ضربات شما را افزایش می‌دهد و اگر با یک Limit Break نیز ترکیب شود، آسیب چندبرابری نیز به دشمن وارد خواهد شد.

Stoneskin Tonic زمانی برای استفاده خوب است که دشمن یا باس‌فایت بازی از ضربات متعدد استفاده کند و شما نتوانید در برابر همه‌ی ضربات جاخالی دهید. در اینجا به میزان ۳۰ درصد آسیب دریافت شده کاراکتر بازی کاهش می‌یابد و از Torgal برای مداوا و بهبود نوار سلامتی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از هر دو Tonic نیز امکان‌پذیر است، پس می‌توان به مدت محدودی، هر دو را با هم فعال کرد.

 

آیا این راهنمای بازی Final Fantasy 16 از سایت پی‌اس‌ آرنا برایتان مفید بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:
GamingBolt

نوشته قبلی

بهترین کتاب ها برای کودکان بین رنج سنی ۴ تا ۱۲ سال

نوشته‌ی بعدی

در رامسر کجا بمانیم؟

بهنام گودرزی

بهنام گودرزی

مرتبط نوشته ها

بازی Sanabi

نقد و بررسی بازی SANABI

بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3 به Game Pass نمی آید!

استودیو ناتی داگ در حال کار روی چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه و کاملا جدید است!

استودیو ناتی داگ در حال کار روی چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه و کاملا جدید است!

GTA VI

میم‌های GTA VI | میم های فلوریدا در لئونیدا!

دو بازی ادامه Final Fantasy 7 Remake با سرعت زیادی درحال توسعه‌اند

خلاصه داستان بازی FINAL FANTASY VII Remake را تماشا کنید

رئیداد GCG

شرایط مسابقه بازی‌سازی رویداد GCG اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 447 views بار دسته بندی : راهنمای قدم به قدم تاريخ : 18 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.