گیمینگ گست بهترین تجربه‌ی بازی Fallout New Vegas در سال 2022 - گیمینگ گست

ترکیب فضای سه بعدی بازی Fallout 3 و المان‌های نقش آفرینی دو بازی ایزومتریک قبلی در بازی Fallout New Vegas این عنوان را تبدیل به یکی از بازی‌های کلاسیک سبک نقش آفرینی کرده است که هر کسی باید حتما یک بار آن را بازی کند.

بازی در اول انتشار خود با مشکلات زیاد و باگ‌های متعددی همراه بود و اگر به دنبال عذاب کشیدن هستید باید سمت نسخه‌ی اصلی بازی بروید. در سال‌های اخیر مشکلات زیادی از بازی توسط آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی برطرف شده‌اند. هواداران سری Fallout نیز در سال‌های اخیر با تغییرات و ماد‌های خود مشکلات بسیاری از بازی را رفع کرده‌اند. شما می‌توانید تجربه‌ی بازی Fallout: New Vegas بدون مشکل و باگ را با زحمات توسعه دهنگان و هواداران داشته باشید. این فرآیند مقداری پیچیدگی دارد که در ادامه شما را در این امر راهنمایی خواهیم کرد.

بهترین ورژن بازی Fallout: New Vegas برای خرید؟

در حال حاضر بازی در چند فروشگاه مختلف قابل خریداری است اما فقط ورژن‌های استیم و GOG ارزش خرید را دارند. بازی با قیمت ۲۰ دلار قابل خرید است اما ورژن استیم بازی به طور متعدد شامل تخفیف می‌شود. همچنین نسخه‌ی Ultimate Edition بازی بهترین نسخه برای خرید است. این نسخه ۴ بسته‌ی توسعه دارد که اکثر بسته‌های برطرف کننده‌ی باگ به آن نیاز دارند. به هیچ وجه نسخه‌ی Microsoft و Game Pass بازی را نیز خریداری نکنید زیرا این نسخه با اکثر کد‌نویس‌ها و مادها همخوانی خوبی ندارد.

انجام کارهای ابتدایی

بازی Fallout: New Vegas از ابتدا و بدون هیچ تغییری قابلیت بازی بدون مشکل را دارد اما اگر می‌خواهید بهترین تجربه از بازی کردن این بازی را داشته باشید، چند کار را باید قبل از بازی کردن انجام دهید:

  1. بازی را نصب کنید و یک بار آن را اجرا کنید. این کار فایل‌های INI و فایل‌های ذخیره شما را در سیستم ایجاد می‌کند. اگر در ۶ سال اخیر سیستم خود را خریده‌اید، می‌توانید تمام تنظیمات گرافیکی بازی را حداکثر بگذارید.
  2. داخل سایت Nexus Mods یک اکانت بسازید. بدون داشتن اکانت قابلیت دانلود مادهای مهم و آپدیت‌های هواداران را نخواهید داشت.

نصب مادهای مورد نیاز

مادهای مورد نیاز برای بهترین تجربه‌ی بازی New Vegas (راه راحت)

فرآیند آماده سازی بازی Fallout: New Vegas به بهترین شکل در سال ۲۰۲۲ روندی آسان است. اگر مایل هستید که نصب اولین مادهای بازی خود را به فرد دیگری بسپارید، به سایت Wabbajack بروید. Wabbajack یک نصب کننده‌ی خودکار ماد برای عوض کردن و ماد کردن بازی‌هایی مانند Skyrim و Oblivion است. شما به یک لیست ماد داخل سایت احتیاج خواهید داشت:

Viva New Vegas توسط TDarkShadow ساخته شده است و با دنبال کردن لینک‌ها می‌توانید آن را دانلود کنید. توضیحات این لیست می‌گوید:

لیست ماد Viva New Vegas یک لیست سبک از مادها است. در ساخت این مادها هدف اصلی نزدیک ماندن به نسخه‌ی اصلی بازی بوده. با نصب این مادها باگ‌های زیادی رفع خواهند شد و بهینه سازی‌های بسیاری برای بازی ایجاد می‌شوند. همچنین برخی تغییرات برای راحتی بازیکنان در بازی ایجاد شده است.

با نصب این لیست ماد ۳ گزینه خواهید داشت و با انتخاب هر کدام، شما تجربه‌ی بسیار بهتری از بازی Fallout: New Vegas خواهید داشت:

  1. Viva Basic Vegas: این گزینه شامل بسته‌ی ۱۵ ماد است که کمترین تغییر را در بازی ایجاد می‌کنند. اکثر آن‌ها باگ‌های بازی را برطرف می‌کنند و این گزینه معمولا برای سازندگان ماد که خواهان یک نسخه‌ی تمیز و بهینه برای کار روی بازی هستند استفاده می‌شود.
  2. Viva New Vegas: این گزینه شامل ۴۳ ماد برای رفع باگ‌های بازی و برخی تغییرات برای راحتی بازیکنان است. این گزینه تاثیر بسیار کمی روی گیمپلی بازی دارد و برای بازیکنانی مناسب است که می‌خواهند تجربه‌ی واقعی بازی را داشته باشند و بازی‌ای را تجربه کنند که چند ماه بیشتر روی آن وقت گذاشته شده است.
  3. Viva Wasted Vegas: این گزینه شامل ۶۳ ماد است که روی پایه‌ی ماد Jsawyer ساخته شده‌اند. این پایه بازی را معادل‌تر کرده و  توسط کارگردان خود بازی Josh Sawyer ساخته شده است و هم اکنون توسط ماد کننده‌ای به نام PushTheWinButton ارائه داده شده. مدل‌های جدیدی در بازی وجود خواهند داشت و تغییرات زیادی برای بالا بردن کیفیت تجربه‌ی بازیکنان در آن لحاظ شده است. غارت منابع بازی متعادل سازی شده است و شخصیت‌های NPC نقش پر رنگ‌تری در بازی خواهند داشت. تمام این تغییرات، گیمپلی عمیق‌تر و مبارزات جالب‌تری را برای بازیکنان به همراه خواهد داشت.

 

پیشنهاد ما به شما گزینه‌ی Wasted Vegas است و هواداران بازی Fallout 4 با این گزینه ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد. بازیکنانی که به دنبال کمترین تغییرات در بازی هستند می‌توانند با گزینه‌ی بالاتر پیش بروند.

برای نصب کردن Viva New Vegas به صفحه‌ی دستورالعمل مادها بروید و آن‌ها را دنبال کنید.

بعد از نصب همه چیز مقداری تغییرات را قبل از بازی کردن باید انجام دهید:

  • برای کسب حداکثر کارایی برای بازی، از INI Editor نصب کننده‌ی ماد خود استفاده و تعداد هسته‌های پردازنده‌ی خود را مشخص کنید.
  • اگر مانیتور Ultrawide یا مانیتوری با نرخ تجدید بالا (Refresh Rate) دارید باید تغییراتی در بازی اعمال کنید تا حداکثر کارایی را داشته باشید.

راهنمای انجام تغییرات ذکر شده در صفحه‌ی دستورالعمل Viva New Vegas در قسمت Before you begin playing و Frequently Asked Questions خواهند بود و زمان زیادی برای انجام آن‌ها خرج نخواهید کرد.

پس انجام تمام این تغییرات، تنها کاری که به انجام آن نیاز دارید رفتن داخل نصب کننده‌ی ماد دانلود شده از Wabbajack و زدن گزینه‌ی نارنجی RUN است.

مادهای مورد نیاز برای بهترین تجربه‌ی بازی New Vegas (راه سخت)

اگر جزو افرادی هستید که نسبت به فایل‌های دانلودی داخل کامپیوتر خود حساس هستید و می‌خواهید بدانید که دقیقا چه چیزی داخل هارد شما نصب می‌شود، این راه نصب ماد برای بازی New Vegas مناسب شما است.

برای شروع شما نیاز به دانلود یک نرم افزار مدیریت ماد خواهید داشت. نرم افزار Mod Organizer و نرم افزار Vortex ساخته‌ی Nexus Mods دو انتخاب خوب خواهند بود. در نصب دستی و غیر اتوماتیک مادها باید به ترتیب قرارگیری و بالا آمدن مادها دقت زیادی کرد. اطلاعات اصلی اولویت اصلی را دارند و سپس پچ‌ها قرار می‌گیرند. تغییرات گیم پلی و سیستم‌های بازی و سپس محتوای جدید در ادامه قرار خواهند گرفت. اکثر نرم افزار‌های مدیریت ماد به اندازه‌ی کافی هوشمند هستند و اشکالات در ترتیب مادها را به کاربر گوش زد می‌کنند ولی این روند بیشتر به عهده‌ی خود کاربر است.

در ادامه لیستی از ماد‌های مورد نیاز را معرفی خواهیم کرد:

  • JohnyGuitar’s New Vegas Script Extende: بازکننده‌ی فرعی بازی که به سازندگان ماد اجازه دسترسی عمیق‌تر و بهتری به بازی New Vegas می‌دهد. این ماد برخی از مشکلات نرم افزاری بازی را نیز برطرف می‌کند. این ماد را در قسمت اصلی فایل‌های New Vegas بگذارید.
  • JIP LN NVSE Plugin: عملکرد بازی را بهبود می‌دهد و مشکلات نرم افزاری بیشتری را نیز برطرف می‌کند.
  • ۴gb Patcher: این پچ به بازی New Vegas اجازه‌ی دسترسی به مقدار رم بیشتری را می‌دهد. دسترسی رم بیشتر برای ثبات و عملکرد بهتر بازی مخصوصا اگر قصد نصب مادهای بیشتری دارید، یک نیاز اساسی است. پچ را باز کرده و فایل Exe بازی را داخل آن قرار دهید.
  • New Vegas Anti-Crash: مشکلات بنیادی نرم افزاری بازی را رفع می‌کند
  • New Vegas Tick Fix: عملکرد بازی را روی کامپیوتر‌های مدرن و مانیتورهای سریع‌تر بهبود می‌بخشد و بازی ثبات بیشتری خواهد داشت.
  • Yukichigai Unofficial Patch: مقدار بسیار زیادی از باگ‌های بازی برطرف می‌کند و به اسم خلاصه‌ی YUP نیز معروف است.
  • Jsawyer Ultimate Edition: مقداری از تغییرات اصلی گیم پلی ماد Viva New Vegas را به بازی اضافه می‌کند. ماد Uncut Wasteland مقدار زیادی از محتوا و جزییات را به بازی اضافه خواهد کرد. این جزییات برای یک کامپیوتر مدرن سنگین نخواهند بود اما در زمان انتشار بازی برای سیستم‌های ضعیف‌تر و کنسول‌ها به دلیل ضعف آن‌ها حذف شده بودند.
  • The Living Desert: مقدار زیادی NPC سرگردان دوست و دشمن به بازی اضافه می‌کند و New Vegas را تبدیل به یک مکان گردهمایی صحرایی مانند داستان اصلی بازی می‌کند.
  • lStewieAl’s Tweaks and Engine Fixes: مقداری از مشکلات بازی را برطرف می‌کند و در بازی به شما لیستی برای دست کاری و شخصی سازی تجربه‌ی بازی خود می‌دهد.
  • JAM – Just Assorted Mods: قابلیت‌های جدیدی مانند نشانه‌ی برخورد تیر به دشمن، راه های خرج کردن Action Point های بیشتر مانند دویدن و نگه داشتن نفس موقع تک تیراندازی را به بازی اضافه می‌کند. این مادها همچنین چرخ دهنده‌ی انتخاب سلاح و لیست ابزار بهتری به بازی اضافه می‌کنند. اگر هرکدام از آن‌ها را دوست ندارید می‌توانید از قسمت مربوط به ماد داخل بازی آن‌ها غیر فعال کنید.

مادهای اضافی برای یک Wasteland وحشی‌تر

با اینکه در بازی New Vegas جلوه‌های گرافیکی و نماهای زیبایی وجود دارند، برخی از مکان‌ها و سنگ‌های بزرگ از دور ممکن است کمی تار به نظر برسند. این مشکلات با چند ماد گرافیکی حل خواهند شد:

دو ماد ذکر شده برای سیستم‌های مدرن کمترین مشکل و فشار را خواهند داشت. به دلیل مشکلات موتور بازی New Vegas در محاسبه‌ی بافت‌های بسیار بزرگ، استفاده از نسخه‌ی Low Resolution جفت مادها برای ثبات بیشتر پیشنهاد می‌شود.

یکی دیگر از مشکلات بازی New Vegas تشابه زیاد شخصیت‌های NPCای است که در طول بازی با آن‌ها ملافات می‌کنید. گروه صداگذاری بازی متشکل از افراد محدودی بوده و صورت شخصیت‌ها زیاد از حد شبیه هم است. ماد Brave New World این مشکل‌ها را حل می‌کند. این ماد هزاران خط مکالمه را با گروه صداگذاری بزرگ‌تری بازسازی می‌کند. ترکیب این ماد با ماد New Vegas Redesigned 2 Revised حدودا به تمام شخصیت‌های NPC زندگی دوباره می‌بخشد و ظاهر و صدای آن‌ها را عوض خواهد کرد.

ماد Fallout: New California یک بسته‌ی گسترش یافته برای بازی است و برای بازیکنانی که اولین بار است بازی را بازی می‌کنند پیشنهاد نمی‌شود.

ماد شخصیت جدیدی نیاز خواهد داشت و داستان زندگی شما را عوض خواهد کرد. داستان شما را از دوران جوانی و زندگی داخل پناهگاه تا مرگ شما داخل قبرستان Goodsprings روایت می‌کند. این ماد تجربه‌ی خطی‌تری از بازی اصلی به شما می‌دهد و برخی آن‌ را بهترین بازی Fallout قابل بازی نامیده‌اند. ماد در سال‌های اخیر آپدیت‌های بزرگی دریافت کرده است و با Viva New Vegas نیز همخوانی خوبی دارد. تا زمانی که حواستان به لیست مادهایی که پشتیبانی نمی‌شوند باشد مشکلی نخواهید داشت.

زمان بازی کردن فرا رسیده است، پیشنهادها و راه حل‌ها برای زنده ماندن داخل WasteLand

برخلاف بازی‌های Fallout 3 و Fallout 4، بازی Fallout: New Vegas مقداری کلاسیک‌تر است و شیوه‌ی بازی قدیمی‌تری دارد. لحظه‌ای که شما از قسمت ساخت شخصیت خارج می‌شوید، آزاد هستید که هرکاری می‌خواهید بکنید. در این زمین بایر و جهان پسا آخرالزمانی، اکثر انتخاب‌ها و مسیرهای شما به مرگ ختم خواهد شد. بازی فقط یک راه و شیوه برای بازی ندارد و شما می‌توانید جست و جو کنید و به روش خود بازی کنید. بازی New Vegas به قابلیت چند باره بازی کردن خود معروف است و شما می‌توانید راه‌های مختلفی برای بازی کردن را آزمایش کنید.

داخل قسمت ساخت شخصیت در ماد Viva New Vegas، در همان ابتدا به شما گزینه‌ی فعال کردن ماد Wild Wasteland را قبل از هر چیزی ارائه می‌شود. این ماد قابلیت‌های شخصیت‌ شما را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد و در صورتی که ایده Easter Eggها و آدم فضایی‌ها شما را ناراحت نمی‌کند، این ماد را غیر فعال نکنید.

در اوایل بازی، از شهر Goodsprings به عنوان یک مکان امن استفاده کنید. به جست و جو و جمع کردن منابع بپردازید و به شهر برای استراحت بازگردید. مقداری زمان خرج و با شخصیت‌های شهر صحبت کنید و داخل شهر به جست و جو بپردازید. یک شخصیت داخل سالن شهر وجود دارد که به شما مهارت‌های بقا و مهارت‌های اولیه‌ی ساخت وسایل و تیراندازی می‌آموزد. انجام ماموریت‌های این شخصیت برای کسب تجربه و مهمات رایگان گزینه‌ی خوبی است.

خطرهای بزرگی در بازی وجود دارند که باید از آن‌ها آگاه باشید. موجودات Cazador (پشه‌های غول آسا با بال‌های نارنجی) بسیار سریع، تهاجمی و قدرتمند هستند و شخصیت‌های لول پایین را نابود می‌کنند. اگر یکی از آن‌ها را مشاهده کردید، به سرعت از آن فرار کنید و مکان آن‌ را به یاد بسپارید.

موجودات Deathclaw (مارمولک شکل آدم به همراه پنجه‌های غول آسا و تیز) نیز یکی از بزرگ‌ترین خطرها برای بازیکن هستند و باید به عنوان یک دیوار برای متوقف کردن جست و جو در آن مکان به آن‌ها نگاه کنید. با در دست داشتن مهمات انفجاری و تیر‌های ضد زره می‌توانید آن‌ها شکست دهید اما فرار کردن و گذشتن از آن‌ها از موجودات Cazador راحت‌تر است.

مدل مهمات در بازی مهم هستند. در اوایل بازی شما مهمات خیلی زیادی در اختیار ندارید. دکمه‌ی تعویض مهمات به صورت پیش فرض دکمه‌ی ۲ است و شما می‌توانید مهمات مختلف خود را آزمایش کنید. بهتر است هنگام مبارزه با موش‌ها و سگ‌ها از تیر‌های معمولی و ارزان خود استفاده و مهمات قدرتمند خود را هنگام مبارزه با دشمن‌های قوی‌تر استفاده کنید.

مهارت تعمیر شخصیت‌ خود را کمی بالا ببرید و آن را تقویت کنید. همچنین مطمئن شوید که از اسلحه‌ی درستی استفاده می‌کنید. ابزار و اسلحه‌های بی کیفیتی که راه زن‌های بازی به شما می‌دهند قابل خراب کردن و استفاده برای بهتر کردن ابزار شما است و با استفاده از آن‌ها می‌توانید زره و اسلحه‌های قوی‌تری برای خود بسازید.

با نصب ماد JSawyer بازی سخت‌تر می‌شود اما گزینه‌ی سختی Hardcore بازی آنقدر‌ها هم ترسناک نیست. به گفته‌ی بازیکنان بازی بازی در این درجه سختی و داشتن قابلیت‌هایی مانند گرسنگی و تشنگی تجربه‌ی بازی را برای آن‌ها جذاب‌تر کرده است. با این حال کسی به دلیل بازی روی درجه سختی Normal شما را قضاوت نخواهد کرد.

بازی Fallout: New Vegas برای بازی دوباره ساخته شده است. گفت و گو‌های مختلف، پایان‌های متفاوت و گروه‌های مختلف در بازی وجود دارند که شما می‌توانید با هرکدام از آن‌ها همکاری کنید یا به مبارزه بپردازید. بازی تصمیمات و کارهای شما را تا حد خوبی به به ذهن می‌سپارد و اگر بعد از انجام کاری تاثیر آن مشاهده نشد، در آینده و یا حتی پایان بازی تاثیر عمل خود را مشاهده خواهید کرد.

قسمت‌هایی از بازی که نباید آن‌ها را از دست بدهید

زمانی که کمی شخصیت شما در بازی قوی‌تر شد، وقت پیدا کردن دوست و یار فرا رسیده است. ماد Viva New Vegas قابلیتی به نام Player Combat Penalty دارد که یار همراه شما کمتر از دشمنان ضربه می‌خورد. شما می‌توانید این قابلیت را در نرم افزار مدیریت ماد خود غیرفعال کنید. با این حال داشتن چند دوست و همراه در بازی امری به درد بخور است.

ربات Ed-E راحت‌ترین همراه بازی برای همراهی شما است. او را در شهر Primm در جنوب Goodspring ملاقات خواهید کرد. البته اول باید او را تعمیر کنید و ماموریت تعمیر او نیز سخت نیست.

بقیه دوستان و همراهان داخل فضای بازی پخش شده‌اند. ملاقات با همه‌ی آن‌ها ارزشش را دارد. هر کدام از آن‌ها به گروه شما قابلیتی خاص می‌افزاید و آن‌ها قسمت داستانی و ماموریت‌های مخصوص به خود را دارند.

زمانی که به شخصیت خود دلگرم شده‌اید، وقت سفر به قسمت شمال نقشه‌ی بازی، وگاس و جست و جو است. شمال نقشه قسمتی پر دسیسه و مرکز بی عدالتی است. شما قسمت های زیادی از گره‌های داستان بازی را در این قسمت ملاحظه خواهید کرد. جست و جو در آن کازینو‌ که نزدیک بود شما را بکشد یکی از این قسمت‌ها است.

در وگاس حتما به جست و جو نسبت به سه خانواده‌ی بزرگ حکمران بر شهر بپردازید. خانواده‌ی White Glove دارای یکی از بهترین ماموریت‌های بازی به همراه پایان‌های متفاوت است که با توجه به نحوه‌ی بازی شما عوض خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : راهنمای قدم به قدم تاريخ : 5 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.