گیمینگ گست بهترین تنظیمات برای بازی کالاف دیوتی موبایل - گیمینگ گست

سری بازی‌های Call of Duty (ندای وظیفه) یکی از محصولاتی است که هر فردی با کمترین علاقه‌مندی به بازی‌های ویدیویی، حتما‍‌ً با آن آشنایی دارد.

این بازی محبوب که از سال ۲۰۰۳ در حال انتشار روی پلتفرم کامپیوتر است، در سال ۲۰۱۹ وارد پلتفرم گوشی‌های هوشمند شد. درواقع کالاف دیوتی موبایل به‌منظور رقابت با بازی پابجی موبایل در سبک بتل رویال، برای سیستم‌های عامل اندروید و ios منتشر شد. گفتنی است که بعضی از بازیکنان، این بازی ویدیویی را روی کامپیوتر هم امتحان می‌کنند.

اکنون یکی از پرسش‌های موجود برای علاقه‌مندان این بازی، انتخاب بهترین تنظیمات برای کالاف دیوتی موبایل است. طبیعی است که استفاده از تنظیمات مناسب یک بازی، می‌تواند شانس موفقیت را بالا ببرد، خصوصاً در این بازی که تنظیمات آن از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: بتل پس کالاف دیوتی موبایل چیست؟

با توجه به همین موضوع، قصد داریم که تنظیمات کالاف دیوتی موبایل را به‌صورت کاملا تخصصی و با جزئیات بالا مورد بررسی قرار دهیم، پس اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان این بازی هستید، حتما مقاله ما را تا پایان دنبال کنید.

بهترین تنظیمات برای بازی کالاف دیوتی موبایل

تنظیمات کالاف دیوتی موبایل

در ابتدا، قسمت‌های اصلی در منوی تنظیمات کالاف دیوتی موبایل را نام می‌بریم:

  1. تنظیمات Controls (کنترل‌‌ها)؛
  2. تنظیمات Basic (پایه‌ای)؛
  3. نظیمات Audio And Graphic (صدا گرافیک)؛
  4. تنظیمات Sensitivity (حساسیت)؛
  5. تنظیمات Battle Royale (بتل رویال)؛
  6. تنظیمات Vehicle (وسایل نقلیه)؛
  7. تنظیمات Quick Message (پیام سریع)؛
  8. تنظیمات Controller (کنترل‌کننده)؛
  9. تنظیمات Player Profile (حساب کاربری).

تنظیمات کنترل‌ها (Controls Settings)

در تب Controls، کنترل تمامی مودهای بازی قابل تنظیم هستند؛ مولتی‌پلیر، بتل‌رویال و زامبی‌ها، موارد اصلی این قسمت به‌حساب می‌آیند. با انتخاب gear در هر مود، تعدادی از تنظیمات شخصی‌سازی نمایش داده می‌شوند.

در این قسمت با انتخاب Custom Layout، می‌توان امکان تغییر میزان تاری و تیرگی و همچنین مکان دکمه‌ها روی اسکرین را در تغییر داد. به‌عنوان بهترین تنظیمات برای کالاف دیوتی موبایل، می‌توانید از الگوی زیر استفاده کنید:

  1. انگشت شست چپ روی دکمۀ خمیده؛
  2. انگشت اشارۀ چپ برای حرکت/دوی سرعت؛
  3. انگشت وسط چپ برای پریدن و چاقو؛
  4. شست راست برای شلیک؛
  5. انگشت اشارۀ راست برای نشانه‌گیری؛
  6. انگشت میانی راست برای بارگیری مجدد/ حوزه (ADS).

بهترین تنظیمات برای بازی کالاف دیوتی موبایل

تنظیمات پایه‌ای (Basic Settings)

در این بخش نیز می‌توان به‌صورت جداگانه، تنظیمات مربوط به مولتی‌پلیر، بتل‌رویال و زامبی‌ها را تغییر دهید. قابلیت Aim Assist برای افرادی که به‌تازگی بازی را آغاز کرده‌اند پیشنهاد خوبی است؛ البته باید توجه داشت که این قابلیت در زمان حضور بیش از یک دشمن در اسکرین، تمرکز بازیکن را برهم می‌زند.

در بخش Damage می‌توانید گزینه‌ای را فعال کنید که میزان دمیج شما برابر دشمن را نمایش دهد. این قابلیت کمک می‌کند تا زمان مرگ دشمن را پیش‌بینی کنید؛ البته دقت کنید که Opacity آن را کاهش دهید تا صفحه نمایش شما را با شدت کمتری اشغال کند.

بخش Gyroscope در نشانه‌گیری به شما کمک می‌کند. البته تنها بخشی از بازیکنان تمایلی به استفاده از آن دارند، بنابراین پیش از استفاده در بازی، آن را در Training امتحان کنید. قسمت بعد نیز امکان تغییر در Point of View را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا با افزایش این گزینه، وسعت دید خود را برای پیداکردن راحت‌تر جای دشمنان بیشتر کنند.

تنظیمات صدا و گرافیک (Audio And Graphic Settings)

همان‌گونه که از اسم آن مشخص است، این تب تنظیمات برای کالاف دیوتی موبایل مربوط به صدا، گرافیک و افکت‌های مربوط به آن‌هاست، بنابراین هرکدام را به‌ترتیب بررسی می‌کنیم:

۱٫ تنظیمات گرافیکی

در اولین بخش این تنظیمات، کیفیت گرافیکی بازی تعیین می‌شود. بهتر است که Low و Medium را برای این قسمت انتخاب کنید، چراکه سرعت بازی شما را افزایش می‌دهد. حتی در بیشتر دستگاه‌ها، گزینۀ Low بیشتر توصیه می‌شود.

در قسمت بعد با FPS مواجه هستیم که میزان فرِیم بازی شما در هر ثانیه را تعیین می‌کند. توصیه می‌شود که این گزینه را روی حالت Max قرار دهید.

در قسمت تنظیمات بتل رویال، آپشن‌های Depth of Field، Real-Time Shadows، Water Reflection، Ragdoll‌ و Anti-Aliasing‌ را غیرفعال کنید. در تنظیمات مولتی‌پلیر نیز برای بهترین اجرای کالاف دیوتی موبایل روی دستگاه خود، بهتر است که Anti-Aliasing را غیرفعال کنید. همین تنظیمات کالاف دیوتی موبایل در مود زامبی‌ها نیز صدق می‌کند.

بهترین تنظیمات برای بازی کالاف دیوتی موبایل

۲٫ تنظیمات صدا

قسمت بعدی تنظیمات برای کالاف دیوتی موبایل، مربوط به صدا است. تنها نکتۀ قابل‌توجه در این بخش، تنظیم Volume Slider به انتخاب خودتان است. عموم افراد ترجیح می‌دهند که Music Volume، Ambient و UI Volume را اندکی کاهش دهند.

۳٫ تنظیمات اِفِکت‌ها

این قسمت مربوط به شیوۀ نمایش افکت‌هاست. این موارد را با سلیقۀ خود تنظیم کنید. به‌عنوان مثال، Explosion Shake در تنظیمات کالاف دیوتی موبایل، ممکن است حواس بعضی از بازیکنان را پرت کند.

تنظیمات حساسیت (Sensitivity Settings)

در بخش حساسیت بازی کالاف دیوتی موبایل، گزینۀ Mode Rotation از اهمیت بالایی برخوردار است، درواقع تعیین می‌کند که میزان چرخش شما در زمان ضربه‌زدن انگشتان چقدر باشد. تنظیمات کالاف دیوتی موبایل در بخش حساسیت‌ها، همگی قابل تغییر هستند، اما توجه داشته‌باشید که تغییرات خود را ابتدا در بازی‌های شخصی یا تمرینی امتحان کنید.

تنظیمات بتل رویال (Battle Royale “BR” Settings)

با توجه به اهمیت بالای بخش بتل رویال، باید به تنظیمات کالاف دیوتی موبایل در این بخش توجه بیشتری شود. Auto Loot و Auto Pick up مواردی هستند که برای بازیکنان جدید کاربرد بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازی کالاف دیوتی وارزون | چگونه از هم‌تیمی خود به عنوان یک UIV استفاده کنیم؟

سایر تنظیمات

تا اینجای نوشته اصلی‌ترین بخش‌های Setting کالاف دیوتی موبایل را مورد بررسی قرار دادیم. تنظیمات وسیلۀ نقلیه (Vehicle Settings)، تنظیمات پیام سریع (Quick Message) و تنظیمات کنترول‌کننده (Controller Settings)، موارد دیگر این تنظیمات هستند.

نکات مهم این سه بخش تنظیمات در کالاف دیوتی موبایل، Button Layout وسایل نقلیه و جزئیات تنظیمات کنترلر شماست. Button Layout هنگام استفاده از وسیلۀ نقلیه، نمایش داده می‌شود و آپشن‌های کنترولرهای شما این امکان را فراهم می‌کنند تا وقتی هنگام بازی کالاف دیوتی موبایل یک کنترولر (دسته بازی و…) برای دستگاه موبایل‌تان استفاده می‌کنید، تنظیمات مربوط آن را تغییر دهید.

call of duty mobile

کلام پایانی

کالاف دیوتی موبایل یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در پلتفرم گوشی‌های هوشمند است. اما بسیاری از بازیکنان، با جزئیات تنظیمات این بازی آشنا نیستند. به همین منظور در این نوشته، بهترین تنظیمات برای کالاف دیوتی موبایل را معرفی کردیم.

کنترل‌‌ها، بیسیک، صدا و گرافیک، حساسیت‌ها، بتل رویال، وسایل نقلیه، پیام سریع، کنترل‌ها و موارد مربوط به حساب کاربری، همگی موارد مختلف تنظیمات کالاف دیوتی موبایل هستند که در این نوشته، تعداد زیادی از آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : راهنمای قدم به قدم تاريخ : 9 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها