گیمینگ گست راهنمای بازی Diablo Immortal: نکاتی که باید برای شروع بدانید - گیمینگ گست

چه از طرفداران قدیمی دیابلو هستید چه از کاربران جدید، یکسری نکته‌ها و ترفندها هست که در این راهنمای بازی Diablo Immortal بهتر است از آنها مطلع باشید. به هرحال فراموش نکنید که بازی‌های Diablo همیشه بازی‌هایی با المان‌های نقش آفرینی عمیق و نسبتا پیچیده‌ای بوده‌اند؛ بازی دیابلو ایمورتال نیز از این قضیه مستثنی نیست.

سری بازی‌های Diablo با سه گانه خود، بیش از ده سال است که جزو بهترین بازی‌های ARPG یا اکشن نقش آفرینی هستند. نسخه چهارم این بازی محبوب نیز در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد. تا آن موقع می‌توانید سراغ بازی رایگان Diablo Immortal بروید که برای پلتفرم موبایل عرضه شده و البته یک نسخه آزمایشی برای پی سی هم دارد. البته رایگان منتشر شدن این بازی و درآمد زایی آن از طریق پرداخت درون-برنامه‌ای صدای اعتراض خیلی از کاربران را درآورده است؛ هرچند که ظاهرا در پیشروی تکمیل خط اصلی داستانی نیازی به این پرداخت‌ها نخواهید داشت.

 

نکته ها و ترفند های بازی Diablo Immortal

۱- کلاس خود را آگاهانه انتخاب کنید

اگر از مخاطبان قدیمی و حرفه‌ای Diablo باشید می‌دانید که شناخت عملکرد کلاس‌ها و فهمیدن نقاط ضعف و قوت آنها چه قدر با اهمیت بوده و چه قدر شما را نسبت به بازیکنانی که شناختی ندارند، جلو می‌اندازد. بهتر است که این شناخت را قبل از شروع بازی به دست آورید زیرا بعد از انتخاب کلاس دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

در کل ۶ کلاس مختلف در بازی Diablo Immortal وجود دارد. بعضی از آنها برای نبرد نزدیک مناسب‌اند و در مقابل برخی از راه دور به دشمنان ضربه می‌زنند. برخی ضربات AoE خوبی دارند و برخی به یک دشمن آسیب زیادی وارد می‌کنند. کنترل و زنده ماندن با برخی از آنها راحت‌تر و با برخی بسیار چالش برانگیزتر است. بنابرین باید با توجه سبک مبارزه و شناخت نقاط قوت و ضعف هر کلاس، کلاس مناسب خود را انتخاب کنید. برای این انتخاب آگاهانه مقاله راهنمای بازی Diablo Immortal دیگر ما با نام «راهنمای کلاس های دیابلو ایمورتال» را مطالعه کنید.

 

۲- مهارت‌های جدید را هم امتحان کنید

درخت مهارت‌های بازی‌های دیابلو همیشه این قابلیت را برای شما فراهم می‌کردند که در کنار باز کردن مهارت‌های جدید، مهارت‌های کسب شده قدیمی‌تر را نیز ارتقا دهید. بنابراین وقتی شما با یک توانایی ارتباط خیلی خوبی برقرار می‌کردید، تمرکز ویژه‌ای روی ارتقای آن می‌گذاشتید و ممکن بود غافل از کشف مهارت‌های دیگر شوید.

این قضیه یک مسئله طبیعی است. به هرحال بعد از پیدا کردن مهارت‌های مورد علاقه خود و تعیین سبک مبارزه‌تان مبتنی بر آنها، کمتر حاضرید چیزهای دیگر را امتحان کنید. ما هم نمی‌خواهیم بگوییم که مهارت‌های مورد علاقه خود را کنار بگذارید بلکه به شما پیشنهاد می‌کنیم یک فرصت هم به مهارت‌های جدید داده و آنها را حداقل با مهارت‌های قبلی خود ترکیب کنید. معمولا نتایج خوبی از این ترکیب حاصل می‌شود. پس حداقل آن را امتحان کنید.

 

۳- احیای سلامتی خود را با دقت مدیریت کنید

در کل سه معجون احیای سلامتی در بازی Diablo Immortal وجود دارد. هر سه آنها را نمی‌توانید بلافاصله پشت سر هم مصرف کنید و باید زمانی برای استفاده دوباره را بگذرانید. پر شدن مجدد آنها نیز به صورت خودکار صورت می‌گیرد ولی باز هم Cooldown داشته و مدتی طول می‌کشد تا پر شوند. پس با توجه به این موارد باید سلامتی خود را احیا کنید تا مبادا موقع نیاز معجونی نداشته باشید یا در Cooldown باشید.

البته ناگفته نماند یک راه دیگر هم برای احیای سلامتی هست که Cooldown ندارد. کشتن دشمنان زیاد و وارد کردن آسیبی قابل توجه به باس‌ها، باعث می‌شود آنها گوی‌های قرمز رنگی را بندازند که با آنها می‌توانید بخشی از سلامتی خود را بازیابی کنید.

اما میزان دشواری مدیریت سلامتی بیشتر به کلاسی که انتخاب کرده و سبک بازی‌تان مربوط می‌شود. برخی از کلاس‌ها مثل Barbarian  چون به دل دشمن می‌روند و آسیب زیادی می‌بینند می‌توانند بعدا با کشتن هر دشمن نیز مقداری سلامتی به دست آورند. در مقابل کلاس‌های دیگری مثل Wizard که همیشه فاصله خود را با دشمن حفظ می‌کنند، شرایط کاملا متفاوتی دارند.

 

۴- سلاح‌ها و زره‌های اضافی را اسقاط کنید

بازی Diablo Immortal یک بازی سیاه چال محور (Dungeon Crawlers) است و مثل سایر بازی‌های این سبک شما را غرق در Gearهای مختلفی مثل زره‌ها، سلاح‌ها و جم‌ها می‌کند. چیزهایی که اغلب لوت‌هایی رایج و پس از پیشروی مقداری مشخص در بازی به درد نخور هستند. آنها فقط اینوتوری (Inventory) شما را بیهوده پر می‌کنند. حال بهترین کاری که با این آیتم‌های بی‌ارزش می‌توان کرد چیست؟

راهنمای بازی Diablo Immortal یک راه حل ساده را به شما پیشنهاد می‌کند: اسقاط کردن. در واقع شما برای ارتقا دادن سلاح‌ها و زره‌های با ارزش خود به یکسری مواد اولیه احتیاج دارید. یکی از راه‌های به دست آوردن این متریال، اسقاط کردن Gearهای بی ارزش‌تان است. برای این کار می‌توانید به آهنگری که در شهر مستقر است مراجعه کنید. این کار را هر وقت که برای ارتقا دادن به موادی نیاز داشتید یا اینوتوری‌تان شلوغ شد، تکرار کنید.

 

۵- با تکمیل ماموریت‌های فرعی XP کسب کنید

اگر فقط قصد پیشروی خط اصلی داستان را هم داشته باشید، ممکن است به مراحل یا مناطقی بربخورید که قفل باشند و برای باز کردن آنها نیاز داشته باشید به حداقل لول خاصی برسید. یکی از بهترین راه‌های کسب تجربه (XP) و ارتقا دادن لول خود، تکمیل ماموریت‌های فرعی است که در جای جای نقشه بافت می‌شوند. حتی اگر نیازی هم ندارید، باز هم تکمیل این ماموریت‌های فرعی خالی از لطف نیست. داشتن لول بالاتر تکمیل مراحل اصلی را ساده‌تر کرده و آیتم‌ها و لوت‌های با ارزشی را نصیب‌تان می‌کند.

البته تنها راه کسب XP تکمیل ماموریت‌های فرعی نیست (بلکه شاید بهترین آن باشد). Challenge Rifts و Bounties هم برای کسب جوایز اضافی بد نیست. آنها همیشه وجود دارند و هر روز عوض می‌شوند. کشتن برخی هیولاهای خاص هم در هرروز می‌تواند جوایزی را به شما اهدا کند.

 

آیا نکته‌ای دیگری هم به ذهن شما می‌رسد که بتواند این ترفندها و نکته‌های این راهنمای Diablo Immortal را تکمیل کند؟ آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : راهنمای قدم به قدم تاريخ : 4 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها