گیمینگ گست راهنمای بازی MultiVersus | گیمپلی، امتیازات و شخصیت‌ها - گیمینگ گست

بازی MultiVersus ترکیبی از یک بازی مبارزه‌ای، گردهمایی شخصیت‌های مخلتف و دستکاری شخصیت‌ها به دلخواه است که در یک بازی دور هم جمع شده‌اند. طراحی بازی به گونه‌ای است که قدیمی‌ها و هواداران بازی‌های مبارزه‌ای و کسانی که تاحالا کلمه‌ی بازی‌های مبارزه‌ای را نشنیده‌اند را جذب و دور هم جمع کند. در ادامه راجع به تمام موارد بازی مولتی ورسوس و در کل، راهنمای بازی MultiVersus صحبت خواهیم کرد.

بازی MultiVersus شخصیت‌های متعلق به کمپانی Warner Bros را دور هم جمع کرده است. شخصیت‌هایی از کمیک‌های DC، بازی تاج و تخت، انیمیشن‌های Looney Tunes و برخی از شخصیت‌های دیگر داخل بازی وجود دارند.

بازی عناصر جدیدی در کنار عناصر قدیمی و آشنا در سبک مبارزه‌ای را عرضه می‌کند و جمله‌ی معروف «یادگیری آسان اما حرفه‌ای شدن سخت است» از اصلی‌ترین مواردی است که راجع به بازی می‌توان گفت.

شما اگر یک بازیکن بازی‌های سبک مبارزه‌ای تجربه‌دار و قدیمی هستید یا اینکه فقط می‌خواهید مبارزه‌ی ریک و مورتی از انیمیشن ریک و مورتی و آریا استارک از بازی تاج و تخت را ببنید، این بازی برای شما ارزش بازی کردن را دارد.

بازی MultiVersus قابلیت بازی همزمان در پلتفرم‌های مختلف را دارد و روی اکثر پلتفرم‌های بزرگ به صورت رایگان ارائه شده است. پلی‌استیشن ۵ و ۴، ایکس‌باکس سری S و X و One و فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز نیز روی پلتفرم PC بازی را ارائه می‌دهند.

نسخه‌ی Founder’s Pack نیز دارای قسمت‌های استاندارد، دیلاکس و پریمیم است و شما می‌توانید شخصیت‌های بازی و آیتم‌های زیباسازی آن‌ها و پول داخل بازی را از محدوده‌ی قیمت ۴۰ تا ۱۰۰ دلار خریداری کنید.

گیمپلی: مبارزه‌ی جنون آمیز ۲vs2 به همراه مزایا (Perk)

گیمپلی اصلی بازی MultiVersus مبارزه‌ی ۲ تیم ۲ نفره در مقابل هم است. اولین تیمی که به تعداد ۴ ضربه فنی برسد بازی را برده است. این به این معنی است که شما می‌توانید ۲ بازیکن رقیب خود را هر کدام ۲ بار ضربه فنی کنید یا اینکه ۱ بازیکن ضعیف‌تر تیم مقابل را تحت فشار بگذارید، ۴ بار او را ضربه فنی کنید و بازی را ببرید.

بعد از چهارمین ضربه‌ فنی هر تیمی، بازی به صفحه‌ی امتیازات می‌رود. اگر باز هم علاقه به بازی با همان تیم و رقیب‌ها را داشته باشید، می‌توانید دوباره با آن‌ها بازی کنید تا شانس دوباره‌ای به تیم بازنده داده شود. اگر هر یک از بازیکنان علاقه به بازی دوباره نداشته باشد شما به صفحه‌ی اصلی بازی برخواهید گشت. شما همچنین می‌توانید بازی را به صورت ۱vs1 بازی کنید.

سرعت هر دور از بازی MultiVersus روند بسیار سریعی را طی می‌کند. اگر شما به اندازه‌ی کافی در واکنش نشان دادن سریع نباشید، یک بازیکن با تجربه به سرعت می‌تواند با ترکیبی از حرکات شما را ضربه فنی و از بازی به بیرون پرتاب کند.

تمام شخصیت‌های بازی داخل ۵ کلاس دسته بندی می‌شوند: Assassin, Bruiser, Mage, Support و Tank. شما می‌توانید ترکیبی از این کلاس‌ها با هم را برای استراتژی‌های بهتر انتخاب کنید یا اینکه با شخصیت محبوب خود تا آخرین لحظه بازی کنید.

بازی MultiVersus از قابلیت مزایا (Perks) برای شخصیت‌ها استفاده کرده است. مزایا به شما اجازه می‌دهند که شخصیت خود را به دلخواه خود کمی تغییر دهید. مزایا در سه دسته‌ی هجومی، دفاعی و مفید دسته بندی می‌شوند و مکانیک‌های گیمپلی شخصیت‌ها را تغییر می‌دهند.

هر شخصیت در بازی دارای ۳ مزیت منحصر به فرد است که با بازی کردن با آن شخصیت شما آن‌ها را آزاد می‌کنید. این مزایای منحصر به فرد برخی از حرکات شخصیت را عوض خواهند کرد. به عنوان یکی از این مزیت‌ها ضربه‌ای کوبنده به طناب شخصیت Wonder Woman اضافه می‌کند. مزیت‌های استاندارد بازی نیز شخصیت‌ها را با ابزارهایی مثل پرش سوم و کم شدن زمان مورد نیاز برای انجام حرکت‌ها مجهز می‌کنند.

 

راهنمای بازی MultiVersus

 

شخصیت‌های بازی MultiVersus: فهرستی در حال رشد

با انتشار شخصیت Morty در ۲۳ آگوست میلادی، بازی MultiVersus 18 شخصیت قابل بازی دارد. ۳ شخصیت دیگر به صورت رسمی برای انتشار معرفی شده‌اند و شخصیت‌های بسیار دیگری نیز در آینده معرفی خواهند شد. در ادامه لیستی از شخصیت‌های حاضر در بازی و کلاس آن‌ها مشاهده می‌کنید (می‌توانید با کلیک بر این لینک راهنمای انتخاب بهترین شخصیت های بازی Multiversus را مطالعه کنید):

  • Morty از انیمیشن Rick and Morty، کلاس Bruiser
  • Lebron از فیلم Space Jam، کلاس Bruiser
  • Iron Giant از انیمیشن‌ Iron Giant، کلاس Tank
  • Taz از انیمیشن‌های Looney Tunes، کلاس Bruiser
  • Velma از انیمیشن Scooby-Doo، کلاس Support
  • Arya Stark از سریال Game of Thrones، کلاس Assassin
  • Batman از کامیک‌های DC، کلاس Bruiser
  • Bugs Bunny از انیمیشن‌های Looney Tunes، کلاس Mage/Ranged
  • Finn the Human از انیمیشن Adventure Time، کلاس Assassin
  • Garnet از انیمیشن Steven Universe، کلاس Bruiser
  • Harley Quinn از کامیک‌های DC، کلاس Assassin
  • Jake The Dog از انیمیشن‌‌های Looney Tunes، کلاس Bruiser
  • Reindog شخصیت اصلی، کلاس Support
  • Shaggy از انیمیشن Scooby-Doo، کلاس Bruiser
  • Steven Universe از انیمیشن Steven Universe، کلاس Support
  • Superman از کامیک‌های DC، کلاس Tank
  • Tom و Jerry از انیمیشن‌های Looney Tunes، کلاس Mage/Ranged
  • Wonder Woman از کامیک‌های DC، کلاس Tank

سه شخصیت معرفی شده که در آینده منتشر خواهند شد:

  • Rick از انیمیشن Rick and Morty، کلاس Mage/Ranged
  • Stripe از فیلم Gremlins، کلاس غیر مشخص
  • Black Adam از کامیک‌های DC، کلاس غیر مشخص

صحبت راجع به اینکه کدام یک از شخصیت‌های معروف کمپانی Warner Bros به بازی اضافه خواهند شد زیاد است اما لیست بالا تنها شخصیت‌های تایید شده و منتشر شده برای بازی هستند.

شخصیت Wonder Woman در قسمت تمرینی بازی آزاد می‌شود و گروه چرخشی‌ای از شخصیت‌های بازی به صورت هفتگی رایگان قابل بازی می‌شوند. شخصیت‌های بازی به صورت دائم با طلا (با بازی کردن به دست می‌آورید) یا Gleamium (با خرج کردن پول واقعی به دست می‌آورید) آزاد می‌شوند. شخصیت‌ها همچنین با ژتون‌های نسخه‌ی Founder’s Pack قابل خرید هستند.

 

راهنمای شروع بازی MultiVersus

شما می‌توانید بازی MultiVersus را به صورت رایگان دانلود کنید و به قسمت تمرینی بروید و بازی کردن را یاد بگیرید. باری کردن با یک شخصیت به صورت متوالی مزایای استاندارد و منحصر به فرد شخصیت را برای شما آزاد می‌کند. همچنین وسیله‌های زیباسازی هر شخصیت با بازی کردن به دست شما می‌رسد.

اگر بازی‌های Smash Bros را بازی کرده باشید گیمپلی بازی MultiVersus برای شما آشنا خواهد بود و فرق‌های کمی احساس خواهید کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید پرش‌ها و حرکاتی را با هم بزنید که قدرت حرکت بیشتر و بهتری از شخصیت‌های Smash Bros به شخصیت شما در بازی MultiVersus می‌دهد. مرز‌ها و علائم روی صفحه‌ی بازی نیز مصور هستند و شما دقیقا می‌فهمید که رقیب چه قدر تا ضربه فنی شدن فاصله دارد.

اگر از بازی لذت بردید می‌توانید Gleamium خریداری کنید و Battle Pass بازی را نیز بخرید. Battle Pass به شما وسایل زیباسازی منحصر به فرد، شکل ضربه‌ فنی و پرچم می‌دهد. تنها وسیله‌ی قابل خریداری‌ای که روی گیمپلی بازی تاثیری ندارد شخصیت‌های بازی هستند و با پول خرج کردن شما از رقیب خود قوی‌تر نمی‌شوید. شخصیت‌ها به صورت رایگان و با بازی کردن نیز قابل خریداری هستند. سیستم Battle Pass بازی MultiVersus شبیه بازی‌های Fortnite و Apex Legends است.

در این مطلب راهنمای بازی MultiVersus راجع به معرفی موارد ابتدایی بازی صحبت کردیم. تجربه‌ی بازی MultiVersus خاص و مجذوب کننده است. بازی نیز رایگان است و دلیلی برای بازی کردن و تجربه نکردن بازی وجود ندارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : راهنمای قدم به قدم تاريخ : 31 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها